کد خبر : 88222
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 اسفند 1401- 40: 12

نیاز مبرم مراکز درمانی گیلان به گروه‌های خونی کمیاب

نیاز مبرم مراکز درمانی گیلان به گروه‌های خونی کمیاب

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به نیاز مبرم مراکز درمانی گیلان به برخی گروه‌های خونی کمیاب مانند O مثبت و A منفی، گفت: شهروندان با همه گروه‌های خونی می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های سیار و ثابت مراجعه کنند.

به گزارش گیلانستان، بابک پاکدل امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نیاز خونی در گیلان اظهار کرد: شهروندان با همه گروه‌های خونی می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های سیار و ثابت مراجعه و با اهدای خون خود جان بیماران نیازمند بستری در مراکز درمانی گیلان را نجات دهند.

 

وی با اشاره به نیاز مبرم مراکز درمانی گیلان به برخی گروه‌های خونی کمیاب مانند O مثبت و A منفی، افزود: خون‌های اهدا شده برای تزریق به بیماران تصادفی و یا بیمارانی که براثر خون ریزی ناشی از عمل جراحی بخش زیادی از خون خود را از دست داده‌اند به بیمارستان‌ها ارسال شده و یا برای تهیه انواع فرآورده‌های خونی برای درمان بیماری‌های خاص به مراکز ویژه پزشکی فرستاده می‌شود.

 

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه ۹۳ هزار و ۴۶۱ نفر در ۱۱ ماه گذشته به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند، گفت: از این افراد ۸۰ هزار و ۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، از مجموع اهداکنندگان ۴۵ هزار و ۱۸۶ نفر مستمر و ۲۲ هزارو ۹۴۲ نفر باسابقه بوده و ۱۱ هزار و ۸۹۲ نفر برای نخستین بار به چرخه اهدای خون پیوستند.

 

به گفته پاکدل، اهداکنندگان برای صرفه جویی در وقت می‌توانند در پرتال سازمان انتقال خون به نشانی http://nobatdehi.ibto.ir/Nobat/DaryaftNobatInterneti۴ ثبت نام و در ساعت تعیین شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

 

به گزارش فارس، گیلان به علت گردشگر پذیربودن، آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده‌های خونی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار