کد خبر : 14178
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1396- 47: 17

نیروگاه یک مگاواتی تولید پراکنده CCHP در استان گیلان به بهره‌برداری رسید

نیروگاه یک مگاواتی تولید پراکنده CCHP در استان گیلان به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به راه‌اندازی نیروگاه یک مگاواتی تولید پراکنده CCHP در استان گیلان گفت: پروژه نیروگاه مقیاس کوچک بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) قابلیت تولید همزمان گرما، سرما و برق را دارد.

به گزارش گیلانستان، عظیم بلبل آبادی  صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به راه‌اندازی نخستین نیروگاه یک مگاواتی تولید پراکنده CCHP در استان گیلان اظهار داشت: پروژه نیروگاه مقیاس کوچک بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) قابلیت تولید همزمان گرما، سرما و برق را دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، گفت: این نیروگاه با هدف تامین انرژی با ضریب حفاظتی بالا، کاهش آلاینده زیست محیطی، بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات شبکه و همچنین ایجاد اشتغال در استان با ظرفیت یک مگاوات به بهره‌برداری تجاری رسید.

بلبل آبادی با بیان اینکه این نیروگاه، نخستین نیروگاه از نوع مولد مقیاس کوچک است که در استان گیلان و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد، افزود: امیدواریم بتوانیم باز هم شاهد افتتاح و بهره‌برداری مولدهای مقیاس کوچک در سراسر استان گیلان باشیم،

وی ابراز داشت: طراحی و راه‌اندازی این پروژه با شرکت گروه صنعتی و تولید ایستگاهی نیرو(تانیر) و همچنین قسمت بازیافت انرژی گرمایی که توسط چیلر جذبی صورت می گیرد توسط شرکت سبلان تهویه گستر صورت گرفته است.

بلبل آبادی گفت: در اجرای این پروژه از پیمانکاران کشوری و بومی استفاده شده تا ضمن کسب تجربه برای پیمانکاران بومی و کاهش خروج نقدینگی از استان، شاهد راه‌اندازی پروژه‌های نیروگاهی از نوع مولد مقیاس کوچک در استان توسط پیمانکاران بومی باشیم.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان اظهار داشت: در این واحد نیروگاهی برای ۶ نفر از افراد تحصیل کرده بومی استان به‌صورت مستقیم و بالغ بر چندین پیمانکار و نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است.

وی افزود: راه‌اندازی این واحد به‌عنوان نخستین نیروگاه مقیاس کوچک در استان به‌صورت CCHP با سرمایه گذاری بخش خصوصی، می‌تواند برای سایر سرمایه گذاران داخل و خارج استان ایجاد انگیزه کرده تا در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

به گزارش گیلانستان، ظرفیت خریداری شده توسط بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) ۲ مگاوات است که در فاز بعدی یک مگاوات دیگر آن راه‌اندازی می‌شود.

بر اساس قرارداد منعقد شده بین شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیمارستان بین المللی قائم (عج)، انرژی برق تولید شده توسط این نیروگاه‌ تا ۵ سال به شکل تضمینی خریداری می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار