کد خبر : 6729
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1395- 59: 11

نیروی‌های مسلح ایران به کوچک‌ترین تحرکات ‌دشمنان ‌‌پاسخ دندانشکن می‌دهند

نیروی‌های مسلح ایران به کوچک‌ترین تحرکات ‌دشمنان ‌‌پاسخ دندانشکن می‌دهند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: نیروی‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران همواره آماده هرگونه جواب دندانشکن در برابر دشمنان هستند.

به گزارش گیلانستان ، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه‌های نماز جمعه رشت که ظهر امروز در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد در مورد جایگاه امامان و پیامبران اظهار داشت: جایگاه سازندگی امامان و پیامبران بسیار بالا است و توانسته اند انسان‌ها را در راه هدایت قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با با بیان اینکه خداوند این علم را در پیامبران و معصومین(ع) قرار داد تا انسان را هدایت کنند گفت: خداوند هدایت را به‌وسیله پیامبران انجام داد و خداوند برای هدایت انسان دو حجت قرار داد که این دو حجت یکی ظاهری و دیگری باطنی است.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه حجت ظاهری همان پیامبران و امامان هستند افزود: حجت باطنی برای هدایت انسان عقل است و بدون این دو حجت، انسان پیشرفت نمی‌کرد و پیشرفت‌های عقلی به واسطه راهنمایی پیامبران است و بدون حجت ظاهری هیچ‌گاه این پیشرفت‌های علمی انجام نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه مبارزه با طاغوت یکی از بزرگترین فعالیت‌های پیامبران در راه هدایت بود در مورد هدایت جامعه توسط پیامبران توضیح داد: حکومت‌های دینی و الهی یکی دیگر از خصایص پیامبران بود و پیامبران سیاستمداران و حاکمان جامعه بودند و عده‌ای از پیامبران به صورت جهانی عمل می‌کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پیامبران معلمان جامعه بودند در مورد تاثیر پیامبران در علم اظهار داشت: اگر پیامبران نبودند به طور حتم بشر نمی‌توانست قله‌های علم را فتح کند لذا حرف‌های پیامبران بر اساس واقعیت و علم بود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اعلام کرد: پیامبران اقیانوس علوم مختلف هستند؛ علم باید در کنار اخلاق حضور داشته باشد اما استفاده درست از آن باید مورد توجه قرار گیرد اما بسیاری از افراد از علم استفاده درست نمی‌کنند.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان اینکه رفتار انسانی باعث جذب افراد می‌شود در مورد چهره واقعی اسلام گفت:  اندونزی یکی از کشورهای بزرگ مسلمان است درحالی که این عمل بدون انجام جنگ و خونریزی به وجود آمده است که این نشان از رسوخ اسلام در قلوب انسان‌ها دارد.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه داعش با کارهای خود چهره غیر انسانی از اسلام نشان می‌دهد بیان کرد: دیروز داعش یک پمپ بنزین را در حله عراق منفجر کرد و این حرکات نشان از چهره غیر انسانی این افراد دارد که افرادی را که از عزاداری امام حسین(ع) باز می‌گشتند را مورد حمله قرار داد و به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه حفظ آبروی مسلمان یکی از ارزش‌های والا در اسلام است در مورد دستگیری از افراد نیازمند در روزهای سخت توضیح داد: نباید فقط به سازمان‌های حمایتی تکیه کرد و در روزهای برفی می‌توان با سرکشی به افراد مستمند از آنها دستگیری کرد و این ارزش‌های والای انسانی باید در جامعه گسترش داده شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بعضی از افراد وقتی به پست و مقام می‌رسند دچار غرور می‌شوند در مورد الگو قراردادن امامان و پیامبران توسط مسئولان گفت: امام رضا(ع) با غلامان خود بر روی یک سفره می‌نشست لذا مسئولان باید رفتار و اخلاق پیامبران و امامان را سر مشق خود قرار دهند و الگوهای اسلامی و رفتار ائمه و پیامبران باید در جامعه گسترش داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه اربعین امسال یکی از بی نظیرترین اربعین‌ها بود افزود: شیعیان با تمام خطرات موجود بر سر راه به مراسم اربعین حسینی رفتند و ۸۰ کیلومتر را در پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا طی کردند و مردم عراق پذیرایی مناسبی از زائرین اربعین داشتند.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه بسیج معنی لشکر مخلص خدا را تداعی می‌کند بیان کرد: در بسیاری از مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بسیج در صف اول قرار دارد و یکی از بازوهای پرتوان نظام اسلامی محسوب می‌شود و همین بسیجیان بودند که در جنگ تحمیلی برای رفتن به جبهه‌های جنگ از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

امام جمعه رشت افزود: اگر بسیج و سپاه نباشند انقلاب وجود نخواهد داشت و باید به بهترین صورت ممکن قدر بسیجیان را دانست و نباید این قشر از افراد مخلص مورد بی‌احترامی و بی‌حرمتی قرار بگیرند و یکی از افتخارات امام خمینی(ره) این بود که خود را یک بسیجی می‌دانست لذا باید به بسیجی بودن خود افتخار کنیم.

وی با اشاره به اینکه برداشت‌های نادرست زیادی از  میرزاکوچک در چند سال گذشته انجام شده است اعلام کرد: عناوین مختلف به ایشان داده شد در حالی‌که میرزا کوچک نماد ایثار و فداکاری در راه اسلام است و یکی از رجل سیاسی و اسلامی در زمان خود بود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در ۷ آذر نیروی دریایی افتخارات بزرگی را آفرید اظهار داشت: نیروی‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران همواره آماده هرگونه جواب دندانشکن در برابر دشمنان هستند.

آیت الله قربانی در مورد سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ اعلام کرد: ۹۹ درصد مردم در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کردند و این سرشماری تاثیر بسیار زیادی در تعیین عملکرد نظام برای برنامه ریزی‌های آینده دارد.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار