کد خبر : 82009
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آبان 1401- 21: 15

نیمی از مردم رشت تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نیمی از مردم رشت تحت پوشش بیمه سلامت هستند

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تحت پوشش بودن ۴۹۱ هزار نفر در بیمه سلامت، معادل ۵۱ درصد از جمعیت رشت، گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از ساکنان مناطق کمتر برخوردار رشت نیز با کمک و همکاری بسیج و سپاه شناسایی و به صورت رایگان بیمه شدند.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، حمیدرضا امام پناهی صبح امروز در آستانه سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی و آغاز هفته بیمه سلامت و در دیدار با مدیر و کارکنان سازمان بیمه سلامت شهرستان در محل فرمانداری رشت، با اشاره به اراده قطعی دولت سیزدهم برای ارائه بهترین خدمات بخصوص در حوزه دارو و درمان که مستقیماً با سلامت جامعه ارتباط دارد، اظهار کرد: در حوزه سلامت، هدف دولت رسیدن به نقطه ای است که هیچیک از هموطنان به علت هزینه های درمان از پیگیری وضعیت سلامت خود منصرف نشود.

 

وی با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه و کارشکنی در روند تهیه و ارسال دارو به ایران از سوی غرب گفت: تمام ادعاهای بشردوستانه غرب با این تحریم‌ها با علامت سؤالی بزرگ مواجه کرده و به اندک باورمندان شعارهای حقوق بشری جهان استکبار قبولاند که امنیت از جمله امنیت در حوزه دارو و درمان در سایه خودکفایی به دست خواهد آمد.

 

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اثرات مطلوب فراگیری پوشش حمایتی بیمه سلامت در ارتقاء میان مدت و بلندمدت سلامت عمومی و کاهش نابرابری ها در برخورداری از بیمه همگانی درمانی، افزود: دولت سیزدهم در حرکتی جهادی و ارزشمند تلاش کرده تا با برداشتن گام هایی موثر، از برخورداری تمامی افراد جامعه از یارانه بیمه سلامت و کاستن هزینه درمان افشار آسیب‌پذیر و کمتر برخوردار، اطمینان حاصل کند.

 

امام پناهی با اشاره به تحت پوشش بودن ۴۹۱ هزار نفر در بیمه سلامت، معادل ۵۱ درصد از جمعیت رشت، بیان کرد: از این تعداد ۱۸۱ هزار نفر را جمعیت بیمه شده روستایی تشکیل می‌دهند که به صورت رایگان مشمول استفاده از خدمات بیمه ای بوده و حق بیمه آنان توسط دولت پرداخت می‌گردد.

 

به گفته فرماندار شهرستان رشت حدود ۱۰ هزار نفر از ساکنان مناطق کمتر برخوردار رشت نیز با کمک و همکاری بسیج و سپاه شناسایی و به صورت رایگان بیمه شده و از مزایای آن استفاده می‌کنند.

 

وی با اذعان به اینکه بیمه سلامت با تحت پوشش داشتن نیمی از جمعیت بزرگترین سازمان بیمه درمانی کشور است، گفت: پوشش هزینه درمان زوج های نابارور سوی این سازمان، گامی مهم در مقابله با چالش سالمندی، اجرای منویات مقام معظم رهبری و توجه به دغدغه کارشناسان در لزوم جوانسازی جمعیت است.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار