کد خبر : 22293
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

هاشمی انقلابی ماند و انقلابی از دنیا رفت/ پدرم میگفت اگر روزی هاشمی تنها بماند، سربازش خواهم شد

هاشمی انقلابی ماند و انقلابی از دنیا رفت/ پدرم میگفت اگر روزی هاشمی تنها بماند، سربازش خواهم شد

حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن وشفت درمجلس شورای اسلامی در بزرگداشت آیت الله هاشمی در فومن گفت: شهید افتخاری میگفت بهترین دوران برای من دوران هم سلولی با هاشمی بود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت درمجلس شورای اسلامی در بزرگداشت آیت الله هاشمی در فومن گفت: درمجلس کسی هستیم که از روز اول انقلابی زندگی کرد انقلابی ماند و انقلابی هم از دنیا رفت.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در درگذشت مرحوم هاشمی تاکید کرد: من بیش از ده ها بار پیام مقام معظم رهبری را مرور کرده ام وخوانده ام وهروقتی که این پیام را خوانده ام یک چیز تازه ای از شخصیت این عزیز برای من بدست آمد.

نماینده فومن و شفت در رابطه با زندگی مرحوم هاشمی تصریح کرد: مرحوم هاشمی دوران بسیار سخت وپررنج،دورانی که شاید کسی جرات نداشت بگوید من انقلابی ام وانقلابی هستم در راه عزت این انقلاب عزت این کشور از جان دل مایه گذاشت وهیچ وقت هم برکسی منت ننهاد که من دراین راه چه سهمی داشته وچه زحمت کشیده ام.

افتخاری گفت: من از نزدیک هم خدمت آقای هاشمی رسیده ام چه قبل از انتخابات چه بعد انتخابات وشناختی از والد شهیدم ازایشان داشته ام
بنده یادم هست درسال ۶۷ درتهران که دوران دبیرستان بنده بود،ابوی شهیدما به والده ما این جمله را میگفت:اگر روزی احساس کنم هاشمی بدون یاور تنها دراین کشور مانده،من به عنوان سربازی کنار هاشمی خواهم ایستاد که بنده در محضر آقای هاشمی همین جمله را عرض کردم.

وی با ذکر خاطره ای از شهید افتخاری ادامه داد: شهید افتخاری هم در زندگی نامه شان نقل می کند که بهترین دوران برای من،پرثمرترین دوران وانچه که تجربه کسب کردم در دوران انقلاب مخصوصا دوران زندان قصر و دوران هم سلولی بنده با اقای هاشمی بود.

افتخاری در ادامه بیانات خود گفت:باید خیلی دقت کنیم به الفاظی که مردم ما به ان احترام میگذارند وما باید کجا از این الفاظ استفاده کنیم
بحق است لقب امیر کبیر برای اقای هاشمی نه اینکه به هرکسی که امروز تیشه به ریشه ی مردم بزند ما چنین القابی به او بدهیم ومن خواهش میکنم درنسبت دادن افراد به این القاب ها که روح و روان مردم با انها عجین شده بکار نبریم واستفاده نکنیم.

افتخاری افزود: این که گفتم مرحوم هاشمی انقلابی زندگی کرد،انقلابی ماند،انقلابی از دنیا رفت دلیل دارم و دلیلش در فرمایش مقام معظم رهبری است،که ایشان در پیام تسلیتشان فرمودند:که فقدان هم رزم ،هم گام که سابقه ی همکاری وآغاز همدلی باوی ۵۹سال تمام می رسد جانکا است،این پیام رهبر عزیز ماست در زمان رحلت مرحوم هاشمی که خیلی ها درزمان حیاتش ناجوانمردانه درمقابل اوایستادند.

نماینده فومن وشفت درمجلس قسمتی از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درزمان رحلت مرحوم هاشمی را قرائت نمود و گفت: این جمع از طرف همه ی احزاب سیاسی که دراین محفل ومجلس زحمت کشیدند واین جلسه را برپا نموده اند،عزیزانی که در تمام دوران ها درکنار انقلاب بودن،بامردم بودند واهداف اصلی همه احزاب هم همین است که ما بتوانیم به اعتلای پرچم عزیزمان وهمچنین پیروی از ولایت وان شاالله بتوانیم این پرچم را به دست صاحب آن برسانیم.

درپایان محمد مهدی افتخاری نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی از حضور مردم ومسئولین واحزاب ها در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی درشهرستان فومن تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام/ بهجت خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد جمعه , 29 دی 1396 - 22:01

سلام آقای افتخاری. سوالم از شما اینست اگر سابقه انقلابی و مبارزه معیار قضاوت امروز اشخاص است، پس این آخرین جمله وصیت امام خمینی ره برای چه وقت مناسب قضاوت است؟
صحیفه امام خمینی ره جلد ۲۱ صفحه ۴۵۲ – من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام، که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و میزان در هرکس حال فعلی او است.
روح الله الموسوی ال

رفتن به نوار ابزار