کد خبر : 7839
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

هاشمی قابل اتکاترین ذخیره انقلاب/ ایشان برای امام(ره) و انقلابیون چیزی کم نگذاشت

هاشمی قابل اتکاترین ذخیره انقلاب/ ایشان برای امام(ره) و انقلابیون چیزی کم نگذاشت

شاید بتوان موفقیت نهضت مردمی و پیروزی انقلاب اسلامی را در برخی از شئون به زیرکی و نبوغ ذاتی مردی ربط داد که بیش از چهار سال زندگی خود را در زندان‌های رژیم‌شاهی سپری کرد اما در تدارک جبهه انقلاب و حلقه وصل بودن بین امام(ره) و انقلابیون چیزی کم نگذاشت.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، سید حسین رضویان در یادداشتی نوشت:

به ناگاه‌ترین خبر هفته اخیر فوت انقلابی اصیل آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی بود، وی با تمام اوج و فرودهای سیاسی 50 ساله اخیر شاید قابل اتکاترین ذخیره انقلاب بود، مردی که بسیاری از اسرار را می‌دانست و حتی گاه بیان خاطرات انحصاریش نیز موجب تحیر می‌شد.

1-300x200

رفتارشناسی و نیم رخ شخصیتی ایشان طی بیش از نیم قرن فعالیت سیاسی به قدری پیچیده و گاه متفاوت از هم‌قطاران خود بود که گاه دوستداران را به مخالفان سرسخت و مخالفان را به دوستداران سرسخت تبدیل می‌کرد.

شاید بتوان موفقیت نهضت مردمی و پیروزی انقلاب اسلامی را در برخی از شئون به زیرکی و نبوغ ذاتی مردی ربط داد که بیش از چهار سال زندگی خود را در زندان‌های رژیم‌شاهی سپری کرد اما در تدارک جبهه انقلاب و حلقه وصل بودن بین امام(ره) و انقلابیون چیزی کم نگذاشت.

نگارنده خوب به خاطر دارد سال‌ها پیش در لابه‌لای گفت‌وگو با مرحوم هاشمی پسر عموی آیت‌الله هاشمی که از انقلابیون معتمد و خادمان قرآن شریف بود وقتی از او خواستم آیت‌الله هاشمی را در چند جمله برای من تعریف کند گفت: بگذار آقای هاشمی را در این خاطره برایت شرح دهم، وقتی که وی به واسطه مبارزات سیاسی به زندان افتاد پس از ماه‌ها به ما اجازه دادند تا او را ملاقات کنیم، من و همسرشان به زندان رفتیم هنگامی که از ایشان پرسیدم گویا بر شما خیلی سخت می‌گیرند و چگونه تعب زندان را تحمل می‌کنید، استوار پاسخ داد همه چیز برای من عالی است و من با تعجب پرسیدم مگر می‌شود زندان و شکنجه و سختی عالی باشد، و او ادامه داد: بله من پس از مدتی از مسؤولان زندان خواستم تا قرآنی برای مطالعه در اختیارم قرار دهند و روز و شب به قرآن و تفکر در ترجمه‌اش مشغول شدم به نحوی که حالا هر چه از قرآن می‌خواستم دریافتم.

نمی‌دانم این را باید بنویسم یا نه، هاشمی یک سیاستمدار مؤلف در تاریخ سیاسی ایران بود، مردی که رویدادهای سیاسی اطرافش را خود می‌نوشت و به تنهایی کارگردانی می‌کرد.

————————————–
یادداشت از سید حسین رضویان

————————————-

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجید پنجشنبه , 23 دی 1395 - 11:21

هاشمی ذخیره قابل اتکا انقلاب??!!!! آقای رضویان بهتر است به مداحی خود بپردازند !

ضد احمق شنبه , 25 دی 1395 - 8:09

چرا این سید بزرگوار اینطوری داره قدیس سازی میکنه – بس کنید بابا مسخره بازی رو – چرا حقیقت نمیگید بساط دزدی و دزد پروری رو چه کسی در این کشور راه انداخت – بس کنید – چه کسی توو فتنه اینهمه حامی فتنه بود- اگه آقا معیار شماست چرا از متن تسلیت آقا بد برداشت میکنید و اینهمه ژست حمایتی از رفتار آقا رو میگیرید – بابا بس کنید – تا همین دیروز اخ بود الان شده ذخیره انقلاب – سرمایه نظام و…..

روبرتو شنبه , 25 دی 1395 - 12:32

ای کاش همه ما یک رو باشیم و نان رو به نرخ روز نخوریم آقای رضویان.

محمد شنبه , 25 دی 1395 - 16:35

واقعا برای شماها متاسفم که چنین حرفایی درباره این سید بزرگوار می زنید!
مگه ایشون چی گفته که اینقدر به شما برخورده؟!
اگه خوب به یادداشت دقت کنید می بینید که دقیقا طبق موضع مقام معظم رهبری مطلب نوشتند
پس مشخصه که شماها مشکلتون مطلب سید نیست، بلکه با موضع حضرت آقا مشکل دارید!

پسندیده شنبه , 25 دی 1395 - 23:32

سلام متن آقای رضویان خیلی خوب بود چرا بعضی ها اینطور بی انصافی میکنن مگه چه چیزی از هاشمی گفته که بعضیا ناراحت شدن

رفیعی یکشنبه , 26 دی 1395 - 8:24

مطلب خوبی بود

سینا حیدری یکشنبه , 26 دی 1395 - 8:43

از اینکه یک نفر پیدا شد تا منطقی در باره ایت الله هاشمی بنویسه خوشحالیم و امیدواریم در سایه ولایت آقا همه ماها از تندروی به دور باشیم

خادم یکشنبه , 26 دی 1395 - 14:15

مجیدجان چرا اینقدر تعجب کردی مگر ذخیره انقلاب را اما نفرمودند که اینقدر علامت سئوال گذاشتی بعدش هم ما همه عاشق مداحی آقاسیدیم درثانی به گیلانستان تبریک میگم که بازدید کننده خارجی هم داره منظورم جناب روبرتو هست

پیام آشنا دوشنبه , 27 دی 1395 - 7:52

سوال بنده اینه الان حمایت از رضویان مطرحه یا هاشمی ؟؟؟؟
چرا در زمان زندگی این آدم کسی این جملات و تعاریف رو به کار نمیبرد ؟؟؟ چرا قبل مرگش فرد اول و مغز متفکر فتنه بود الان یهویی شده ذخیره و …. ؟؟؟؟
اگه این جملات و تعاریف نان به نرخ روز خوردنه که هست صد البته پس آقای رضویان بشین سرجات و مداحی تو بکن اگه هم نیست پس چرا تا دیروز از این حرفها خبری نیوده ؟؟؟ پس بازم بشین سرجات و مداحی تو بکن ……

پیام آشنا دوشنبه , 27 دی 1395 - 7:57

آقای حیدری مراقب باش که داری از تندروی دور میباشی یه وقت به فرموده آقا از تندروی همون انقلابی گری نباشه
یدفه از انقلابی گری دور نشی

آقای محمد چه برداشت اشتباهی داری مشکل با سید چه ارتباطی با آقا داره – سید داره اشتباه میکنه خیلی واضحه – چرا وقتی یه حرفی از اقا میرسه همه دستپاچه میشن و میخوام زست حمایت بگیرن اما از آقا جلوتر میرن در واقع .

کمی تامل

خواهر هیاتی دوشنبه , 27 دی 1395 - 16:06

بسم الله الرحمن الرحیم
من همه نظرات و یادداشت آقاسیدرضویان رو خوندم و فکر میکنم یه کم داره بی انصافی میشه در مورد اقای رضویان چون این یادداشت چیز بدی نیست و مطلب دیگه احساس میکنم نظرات مخالف توسط یه نفر به چند اسم یا حداقل چند نفر محدود تو سایتتون نوشته شده باشه چون یک سری از جملات توش مدام داره تکرار میشه ما باید با هم متحد باشیم وبا یک اظهار نظر آدمهای شاخص و پتانسیل های استانمون رو زیر سئوال نبریم چیزی که اونوری ها خیلی رعایت میکنند و متاسفانه ما بچه مذهبی ها نه

رفتن به نوار ابزار