کد خبر : 53380
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1399- 17: 17

استاندار گیلان:

هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی ۶۰۰ میلیون دلاری گیلان در سال جدید /اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصتی بی‌نظیر در اختیار گیلان قرار داده است

هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی ۶۰۰ میلیون دلاری گیلان در سال جدید /اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصتی بی‌نظیر در اختیار گیلان قرار داده است

بر اساس اعلام کارشناسان اتحادیه اقتصادیِ اوراسیا فرصتی ایدئال در اختیار استان گیلان قرار داده و به گفته نماینده عالی دولت در استان گیلان صادرات ۵۰۰ میلیون دلار طی سال گذشته با موفقیت همراه بود و شاهد رشد صادرات و کسب درآمد ۵۸۰ میلیون دلاری از این طریق بوده و امسال هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی تا ۶۰۰ میلیون دلار جزو برنامه‌های گیلان است.

به گزارش گیلانستان،ارسلان زارع ظهر امروز در دیدار مدیران خانواده صنعت و معدن استان و نیز مسئولان بخش‌های صنفی صمت در سالن الغدیر استانداری با اشاره به‌روز صنعت و معدن در کشور اظهار کرد: معمولاً جاذبه‌های کشاورزی، گردشگری معرف استان گیلان است درحالی‌که از صنعت می‌توان به‌عنوان پیش برنده حوزه کشاورزی نام برد.

وی با اشاره به نقش اثرگذار صنعت در ارتقا رفاه اجتماعی در استان گیلان گفت: باید برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان گیلان به رفع موانع تولید، توسعه صنایع پاک و تبدیلی در کنار حفاظت از محیط‌زیست و بهره‌مندی از ظرفیت صنعت به‌واسطه ضریب نفوذ آن توجه کرد.

استاندار گیلان با قدردانی از زحمات صنعت گران گیلانی در دوران کرونا افزود: ایام شیوع کرونا فعالان عرصه تولید و صنعت فداکارانه و جهادگرانه پابه‌پای کادر درمان خدمت کردند و عامل مهمی در مقابله با این بیماری بودند.

زارع از بهبود بسیاری از شاخص‌های گیلان در سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد: بعد از شیوع کرونا آسیب‌هایی به مردم و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی وارد شد و دولت نیز با درک بهنگام این مسئله، تمهیداتی در جهت کنترل این عوارض و جبران قسمتی از خسارت‌های وارده به بخش‌های صنعتی و تولیدی اندیشیده که پیگیر گسترده‌تر شدن پوشش و افزایش اعتبار تسهیلات، هستیم.

وی به نقش مهم اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریمی امروز کشور تأکید کرد و گفت: در این شرایط سخت تحریم باید برنامه اقتصاد مقاومتی را راهبرد توسعه کشور در همه ایام به‌ویژه شرایط دشوار تحریم قرار داده و جهش تولید را هدف‌گذاری هوشمند برای رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب بدانیم و مبتنی بر این نقشه راه، تمامی دستگاه‌ها ظرفیت کامل خود را برای تحقق این مهم به‌کارگیرند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اجرایی شدن برنامه مهمی همچون اقتصاد مقاومتی را مختص به یک سازمان خاص ندانست و بیان کرد: باید تمامی ارگان و نهادها با ارائه راه‌حل‌های کاربردی و عملیاتی برای سرعت بخشی به برنامه‌های حصول راهبرد اقتصاد مقاومتی در قالب یک تلاش ملی همت از خود نشان دهند زیرا برنامه اقتصاد مقاومتی تنها توسط یک بخش محقق نمی‌شود.

زارع با اذعان به اینکه تنها راه برون‌رفت کشور از این شرایط اقتصادی مدیریت جهادی است، افزود: یکی از الزامات این امر، اهتمام همه بخش‌های دولتی و خصوصی به توسعه است و در دوران شیوع کرونا، با تلاش بی‌وقفه فعالان اقتصادی، حتی یک روز هم فرآیند صادرات از استان تعطیل نشد که این موضوع، افتخاری است که باید استمرار یابد.

وی با تأکید بر لزوم فعال کردن واحدهای نیمه فعال و راکد در استان گیلان گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا و موقعیت سوق‌الجیشی گیلان، فرصت  کم‌نظیری در اختیار استان قرار داده تا زمینه رونق صادرات را فراهم آوریم لذا برای محقق شدن این امر باید واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد فعال و همچنین طرح‌های نیمه‌تمام در سطح استان تکمیل شوند.

استاندار گیلان لازمه پیشرفت صنعت در استان گیلان را همراهی تمامی نهادها در استان دانست و بیان کرد: امسال بیش از هر زمان دیگری نیازمند تولید باکیفیت محصولات هستیم که در این راستا همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نظارتی، امنیتی و بانک‌ها را می‌طلبد.

زارع به هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی ۶۰۰ میلیون دلاری در سال جدید اشاره کرد و افزود: در سال گذشته هدف‌گذاری صادرات استان تا حجم ۵۰۰ میلیون دلار طی سال گذشته با موفقیت همراه بود و شاهد رشد صادرات و کسب درآمد ۵۸۰ میلیون دلاری از این طریق بودیم.

وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های انجام برای تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری در استان گیلان تصریح کرد: موضوع اقتصاد به مهم‌ترین دغدغه مدیران استانی در استان گیلان تبدیل‌شده و برای تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری در این استان باید طرح‌های اشتغال‌زا در حوزه اقتصاد مقاومتی و نیز جهش تولید در گیلان، با شتاب و جدیت تکمیل و در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با گله کندی از تغییر کاربری اراضی صنعتی در گیلان بیان کرد: بر اساس آمار اشتغال پایدار از بخش صنعت، دست‌یافتنی‌تر و آسیب‌پذیری این حوزه نسبت به بخش خدمات بسیار کمتر است لذا در این راستا باید با جدیت از تغییر کاربری اراضی صنعتی مگر در موارد ضروری توسعه‌ای، جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار