کد خبر : 72029
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1400- 02: 14

رئیس سازمان صمت گیلان:

هدف‌گذاری صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری محصولات غیرنفتی در گیلان

هدف‌گذاری صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری محصولات غیرنفتی در گیلان

رئیس سازمان صمت هدف‌گذاری دولت در گیلان را صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری محصولات غیرنفتی به کشورهای همسایه دانست و گفت: تاکنون ۵۹۳ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش بیش از ۳۶۱ میلیون دلار از گیلان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش گیلانستان، فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش صادرات محصولات غیرنفتی همواره یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است، اظهار کرد: وابستگی بودجه به نفت یک آفت برای کشور بوده و به این منظور مقام معظم رهبری در طی سالیان گذشته همواره تاکید بسیار زیادی به افزایش صادرات محصولات غیرنفتی به دیگر کشورهای منطقه داشتند.

وی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی صادرات محصولات غیرنفتی در گیلان گفت: گیلان به دلیل ارتباط با کشورهای حاشیه خزر و عضویت در اتحادیه اوراسیا دارای ظرفیت خوبی به لحاظ صادرات محصولات غیرنفتی است و تاکنون ۵۹۳ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش بیش از ۳۶۱ میلیون دلار از گیلان به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با تاکید بر لزوم توجه به گسترش و ادامه‌دار بودن صادرات محصولات غیرنفتی به کشورهای حاشیه خزر افزود: عمده محصولات صادر شده شامل صنایع معدنی، شیمیایی، پلاستیکی، غذایی و نباتی است که به کشور‌های روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین و بلاروس صادر شده است.

دلق‌پوش هدف‌گذاری دولت در گیلان را صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری محصولات غیرنفتی به کشورهای همسایه دانست و تصریح کرد: تاکنون روند صادرات رشد خوبی داشته و پیش بینی می‌شود تا پایان سال با همت جهادی بازرگانان و تولیدکنندگان گیلانی از این رقم هم عبور کنیم.

وی با اشاره به ثبت سه هزار فقره سفارش کالا در سازمان صمت بیان کرد: هم اکنون در تعداد ثبت سفارشات رتبه نهم را در کشور داریم و میانگین پاسخگویی ثبت مبادلات تجاری را به چهار روز کاری کاهش داده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار