کد خبر : 69719
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400- 32: 16

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

هدف طرح امنیت غذایی حذف قیمت گذاری دستوری و دلالان است

هدف طرح امنیت غذایی حذف قیمت گذاری دستوری و دلالان است

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به تصویب طرح امنیت غذایی، گفت: با حذف قیمت گذاری دستوری و دلالان به دنبال فروش محصولات کشاورزی بدون واسطه هستیم.

به گزارش گیلانستان، رسول فرخی شامگاه جمعه در گفتگوی ویژه خبری اولین معیار برای تأیید صلاحیت وزرای پیشنهادی را سنجش دانش و علم آنها در حوزه تخصصی دانست و گفت: مهارت، توانمندی و کارآیی از عوامل مهمی بودند که نمایندگان مجلس در تأیید وزرا مدنظر قرار دادند.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه مبارزه با فساد اقتصادی مهمترین موضوعی است که سه قوه باید آن را دنبال کنند، افزود: حفاظت از جان مردم و مبارزه با کرونا و صیانت از مال و معیشت آنها وظیفه‌ای است که باید توسط دولت و مجلس دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه امنیت غذایی از امنیت نظامی نیز مهم‌تر است، اضافه کرد: طرح امنیت غذایی در مجلس تصویب شده و به دنبال آن هستیم که با حذف قیمت گذاری دستوری و حذف واسطه‌ها و دلال‌ها شرایطی را فراهم کنیم که محصول کشاورزان بدون واسطه به بازار برسد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: در سنوات گذشته استان گیلان را به عنوان قطب کشاورزی معرفی کردند و از این طریق صنعت استان آسیب زیادی دید و در بخش کشاورزی نیز توفیقات قابل توجهی کسب نکردیم.

فرخی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های لاهیجان و سیاهکل بیان کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز دو بیمارستان لاهیجان اختصاص یافته و از آنجایی که این شهرستان قطب درمان شرق گیلان است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود، از ارتش نیز در این خصوص درخواست مساعدت کردیم.

وی با بیان اینکه بخشی از بیمارستان سیاهکل تجهیز شده است، تصریح کرد: دستگاه سونوگرافی برای بیمارستان سیاهکل خریداری و راه اندازی شده و قرار است به زودی واحد گوش و حلق و بینی نیز فعالیت خود را آغاز کند.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه پیشنهاد ساخت بیمارستان محلی در دیلمان پذیرفته شده است، ادامه داد: هم اکنون در حال صدور پروانه برای تأسیس یک بیمارستان محلی در دیلمان هستیم.

فرخی با بیان اینکه هزینه تولید چای با توجه به قیمت تضمینی پاسخگوی هزینه‌های جاری نیست، گفت: اگر تولید چای صرفه اقتصادی نداشته باشد در آینده باغات چای کم کم به ویلا تبدیل می‌شود لذا پیشنهاد بورس چای را مطرح کردم که پذیرفته و مصوب شد و مقدمات آن بایستی فراهم شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار