کد خبر : 25383
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1397- 21: 12

هر ماه با جریانات سیاسی جلسه داریم/ اعضای شورا برای توسعه رشت از “استانبول” بازدید کرده و یک خبرنگار با خود ببرند!

هر ماه با جریانات سیاسی جلسه داریم/ اعضای شورا برای توسعه رشت از “استانبول” بازدید کرده و یک خبرنگار با خود ببرند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: این آمادگی در سازمان وجود دارد تا از نیرو و توان همه جریانات سیاسی در توسعه استانی استفاده کنیم.

به گزارش گیلانستان، کیوان محمدی با حضور در صحن علنی شورای اسلامی رشت با بیان اینکه رشتی بودن جزو افتخارات ما محسوب می‌شود اظهار کرد: رشت  در حال حاضر با جایگاه اصلی خود فاصله بسیاری داشته و  همه جریانات سیاسی ذی‌نفوذ که در شورای پنجم رشت حضور دارند باید برای تحقق بهترین‌ها برای این شهر فعالیت کنند.

وی با اشاره به دغدغه‌های یکسان مسئولان بیان کرد: هیچ‌کدام از مقامات نباید دیدگاه‌های سیاسی خود را در امور اجرایی دخالت دهند، ما رئیس و مدیرکل یک جریان خاص نبوده و نماینده تمام مردم هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های سازمان برنامه  بودجه بر اساس جناح‌بندی‌های سیاسی نیست افزود: افرادی که مباحث سیاسی را در تصمیمات اداری مداخله می‌دهند خیانت می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه درب سازمان برنامه  بودجه  استان گیلان به روی تمامی جریانات سیاسی باز است گفت: برای توسعه استان هیچ محدودیتی نداریم و جلسات پنج‌شنبه آخر ماه سازمان با حضور تمام جریانات سیاسی برگزار و باسیاست مسائل را بررسی و برطرف می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ جریان رسمی به‌اندازه شورا توان برقراری انسجام را ندارد گفت: این آمادگی در سازمان وجود دارد تا از نیرو و توان همه جریانات سیاسی در توسعه استانی استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه به دنبال تخریب هیچ‌کسی نیستیم اظهار کرد: به‌جای اینکه توان و نیروی خود را در راستای نقد افراد به کار بگیریم باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا کمترین تنش در استان ایجاد شود.

محمدی به موضوعات محیط زیستی شامل پسماند و رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه زباله سراوان آب‌های زیرزمینی و خاک را مورد تهدید قرار داده و اگر محیط سالمی نداشته باشیم با ایجاد کارخانه‌های متعدد نیز مشکل حل نمی‌شود.

وی به بافت‌های فرسوده رشت اشاره و بیان کرد: شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداری رشت می‌توانند با اتحاد درزمینهٔ شهرسازی اقدامات خوبی انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه رشت همیشه شهر اولین‌ها بوده است تصریح کرد: رشت دارای نخستین تئاتر و داروخانه است اما متأسفانه در حال حاضر شهروندان رشت هنرمندان بومی خود را نمی‌شناسند و این در حالی است که هویت هر شهری با علمای بزرگ و هنرمندان آن شناخته و معرفی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین شاعران فارسی کشور رشتی است گفت: اگر مدعی پاسداشت از مطبوعات هستیم باید میدانی به نام این شخص بزرگ اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه کارون نخستین داروخانه شبانه‌روزی کشور است افزود: اگر قرار است ابعاد فرهنگی داروخانه کارون تبلور پیدا کند باید تندیسی در مقابل آن احداث‌شده چراکه این امر می‌تواند بازتاب گسترده‌ای توسط شورا پیرامون نخستین‌های رشت داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به سهم اعتبارات شهرستان رشت از بودجه ملی بیان کرد: زمانی که به این مسئولیت منصوب شدم بودجه رشت از سهم اعتبارات استانی ۱۶ الی ۲۵ درصد بود، این در حالی است که بیشترین جمعیت گیلان در شهر رشت زندگی می‌کنند و از شهرستان‌های اطراف نیز به‌منظور بهره‌مندی از خدمات بیمارستانی به این شهر مراجعه می‌شود.

محمدی با اشاره به تعامل و اتحاد شوراهای شهرهای شمالی کشور تصریح کرد: با اتحاد و همدلی می‌توانیم به نتایج خوبی در حوزه محیط‌زیست دست پیدا کنیم، اعضای شورا نیز از فضاسازی‌ها بیم نداشته و برای توسعه رشت از شهرهای بزرگ ازجمله استانبول بازدید و در هرکدام از این سفرها حتماً خبرنگاری همراه خود ببرند تا از ایده‌های خوب آنجا الگوبرداری کنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه محدود و بسته مناسب شورای رشت نیست افزود: رشت در ۲۰ سال پیش جزو آرزوهای سناتور تهران بوده و نباید با دیدگاه‌های کم‌ارزش درباره آن فکر و اقدام کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه فاصله کوه، جنگل و دریا در برخی از نقاط استان کمتر از یک کیلومتر است گفت: متأسفانه در حال حاضر و با داشتن تمامی منابع طبیعی، گیلان جزو استان‌های فقیر کشور بوده و قدرت خرید مردم استان به نسبت شهرهایی ازجمله اصفهان بسیار اندک است.

محمدی اختلافات سیاسی را مانند اختلاف بین خواهر و برادر عنوان کرد و افزود: باید به‌دوراز اره و تیشه کشی به گفتمان سازنده و رفع مشکلات بپردازیم.

وی رشت را شهری اثرگذار در استان دانست و بیان کرد: رشت دارای ۴۰ درصد جمعیت استان بوده و اگر در این شهر اقدام مؤثری انجام شود یقیناً بر تمام گیلان تأثیرگذار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به معرفی نماینده ویژه سازمان برنامه‌وبودجه گیلان در شهرداری رشت بیان کرد: نماینده‌ای ویژه در شهرداری رشت معرفی تا ارتباطات نزدیک‌تر و از این طریق مشکلات با سرعت بیشتری پیگیری و برطرف شود.

محمدی با بیان اینکه برگزاری جلسه با مسئولین کشوری باید با دستانی پر انجام شود گفت: اگر قرار است این دیدار با وزرا برگزار شود باید حرف و تقاضایی واحد داشته باشیم و برای تحقق این امر جلساتی به‌طور منظم در طول هفته برگزار تا وفاق لازم درزمینهٔ موضوعات مطرح‌شده ایجاد شود.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار