کد خبر : 85234
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:  

هزینه‌کردهای کنگره میرزا از همان اول برایم مبهم بود/ اردیبهشت از کمیته فرهنگی استعفا دادم

هزینه‌کردهای کنگره میرزا از همان اول برایم مبهم بود/ اردیبهشت از کمیته فرهنگی استعفا دادم

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: نشست امسال قم چه تاثیری در حوزه علمیه قم داشت؟! در این نشست که همه ائمه جمعه و روحانیت گیلان با اتوبوس رفته بودند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در نشست با جمعی از اصحاب رسانه گیلان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما به عنوان مسئول کمیته فرهنگی و تالیفات کنگره میرزاکوچک چه اقداماتی انجام داده‌اید، اظهار کرد: ینده و سایر مسئولین کمیته‌ها در فروردین سالجاری احکام انتصاب خود را دریافت نمودیم ولی حدود یکماه بعد وقتی رویه و شیوه مدیریت برگزاری کنگره را نادرست دیدم، استعفای خود را همان اردیبهشت‌ماه به دبیر محترم کنگره یعنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کردم.

 

وی با بیان اینکه از همان اول هزینه‌کردهای کنگره برایم مبهم بود خاطرنشان کرد: کنگره میرزا کوچک اثبات کرد پول نمی تواند در کارهای فرهنگی توفیق آور شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه سال گذشته با اینکه استان چنین بودجه‌ای نداشت ولی برنامه‌هایی بسیار موثرتر، گسترده تر و مردمی‌تر به همت دستگاه‌ها و تشکل‌های فرهنگی برگزار شد، ابراز نمود: این ۷ و نیم میلیارد تومان امسال فقط به شکل‌گیری جلسات نمایشی، دورهمی‌های کشوری و سالن نشینی های مرفه منجر شده و اثر و برکت گسترده مردمی برای گرامیداشت مقام میرزاکوچک خان جنگلی نداشت.

 

حجت الاسلام مهدوی همچنین افزود: نشست برج میلاد که عده‌ای از شرکت کنندگانش با اتوبوس به تهران اعزام شده بودند به راستی چه اثرگزاری ملی داشت؟! حتی نشست امسال قم چه تاثیری در حوزه علمیه قم داشت؟! در این نشست که همه ائمه جمعه و روحانیت گیلان با اتوبوس رفته بودند، پس روحانیت شهر قم چرا حضور نداشتند؟!

 

وی با اشاره به اینکه کنگره امسال میرزا مهمترین درسی که به ما داد این بود که “خرج کردن پول گزاف اثرگزاری نمی‌آورد”، تصریح کرد: شایسته است فرهیختگان و دلسوزان استان در نشست هایی به بررسی این واقعه فرهنگی و نقاط قوت و ضعف آن بپردازند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان اذعان داشت:

حال که دشمنان ما میلیارد ها تومان هزینه می‌کنند و حرکت هایشان را دقیق و موثر انجام می‌دهند، ما نباید بی‌حساب و کتاب و بدون یک مهندسی فرهنگی این پولها را اسراف نماییم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

جلیل واقع طلب شاعر جمعه , 26 اسفند 1401 - 14:52

نحوه برگزاری کنگره از آغاز که در برج میلادبعد در رشت کنگره شعر میرزا و متعاقب آن تئاتر خیابانی درمورد میرزاکوچک وسپس ساختن گروه موسیقی کُر برای آن مبارز سخنان جناب مهدوی کاملن قابل تامل و تایید است چرا که هماهنگی و مسائل مالی آن کاملا غیر معمول بود و پس از آن هم در رابطه با آل بویه و چندمیلیارد هزینه که از بودجه فرهنگی تلف شدومی شود و نتیجه این برنامه های هزینه بردار مشخص نیست
مساله اساسی این است ، اکنون که جوانان هنرمند به تبعیت از عوامل خارجی علیه نظام به آفرینش آثار به تعبیری سیاه بویژه شعر اعتراض مشغولند کنگره و تئاتر میرزا یا برنامه آل بویه برای جوانان سرخورده چه جاذبه ای دارد ؟
البته جناب مهدوی هم آب درهاون می کوبندزیرا فقط قراراست هزینه شود و تا بودجه کلان درمیان است برنامه ارزشمندی ارائه نخواهدشد

رفتن به نوار ابزار