کد خبر : 19648
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396- 10: 11

هزینه سلامتی مردم سراوان را خرج پیاده راه کردند/ پیشنهاد جالب باقری به مسئولان شهری و محیط زیست!

هزینه سلامتی مردم سراوان را خرج پیاده راه کردند/ پیشنهاد جالب باقری به مسئولان شهری و محیط زیست!

شورای چهارم به ویژه طیف موافق شهردار معزول که تعدادی از آنان هم اینک در شورای پنجم حضوردارند در وضعیت کنونی سراوان نقش دارند. بودجه لندفیل سراوان و برخی دیگر از پروژه های شهری هزینه پیاده راه فرهنگی شد.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، محمود باقری خطیبانی عضو سابق شورای شهر رشت پیرامون مشکلات زیستی مردم سراوان طی یادداشتی نوشت:

در راستای تجمعات اخیر مردم سراوان رشت در اعتراض به شیرابه سراوان و غیر قابل تحمل شدن زندگی در این منطقه و مناطق پیرامون آن لازم دانستم در راستای رساندن پیام مردم به مسئولان به ویژه اعضای محترم شورا و شهرداری رشت چندنکته را یاد آوری کنم :

۱-  من چند روز قبل به اتفاق چند تن از دوستان به زیارت بقعه متبرکه امامزاده هاشم رفته بودیم که با پدیده بدی مواجه شدم و آن این که مگس تمام منطقه را فرا گرفته بود و حتی برای خواندن نماز و دعا با مشکل  مواجه شدیم . کسبه امامزاده  هاشم به ویژه عرضه کنندگان گوشت و کباب و نان هم معترض بودند و می گفتند که گردشگران در این منطقه توقف نمی کنند و آنانی که توقف می کنند با دیدن مگس ها فرار می کنند .

۲- تا آن جا که یادم می آید سال گذشته در شورای چهارم که من حضور داشتم اهالی منطقه تجمعات اعتراض آمیزی داشتند و چون اقدامات خاصی صورت نگرفت و مشکل مردم حل نشد این تجمعات مجددا آغاز شده است . مردم این منطقه افراد دلسوز و معتقدین به نظام و انقلاب هستند و بخاطر بی توجهی و بی برنامگی مسئولان شهری در شنیدن اعتراض به حق مردم منطقه که از بوی بد زباله ها به تنگ آمده و به انواع و اقسام بیماری مبتلا شده اند ،  تنها راه باقیمانده برای مردم این منطقه تجمع اعتراض آمیز است تا صدایشان شنیده شود . مسئولان درک کنند که ادامه حیات و زندگی در این منطقه ممکن نیست و به فکر چاره جویی باشند نه سخنرانی و وعده و وعید و تشکیل کمیته و بازدید و تلاش برای اقناع  مردم معترض .

۳- شورای چهارم به ویژه طیف موافق شهردار معزول که تعدادی از آنان هم اینک در شورای پنجم حضوردارند در وضعیت کنونی سراوان نقش دارند . من واقعا از روی بغض و کینه چنین نمی گویم بلکه مستندا عرض می کنم که بودجه لندفیل سراوان و برخی دیگر از پروژه های شهری هزینه پیاده راه فرهنگی شد. صریحا می گویم که برای دوستان ثابت قدم شهردار معزول ، اجرای طرح پیاده راه از نان شب هم واجب تر بود و فقط می خواستند این طرح با هر هزینه ای به بهره برداری برسد و بگویند که این نماد شورای چهارم است در حالی که کمی آن طرف تر مردم سراوان در کوه زباله گرفتار بودند و آقایان ترجیح دادند که پیاده راه داشته باشند .

۴- خدا را شکر فردی متصدی شهرداری رشت است که هم دکترا دارد و هم غیر بومی است و هم تخصص و تجربه اجرایی و سوابقش بیشتر از آن شهردار معزول  و متخلف است و کاملا به صورت تخصصی اعلام داشته که شهرداری ۷۳۰ میلیارد تومان بدهی دارد . به نظر بنده بدهی شهرداری بیش از این می باشد. پیاده راه و بی آر تی نیز باید بازنگری بشود . من و دیگر همکارانم هر قدر تذکر دادیم و فریاد کشیدیم که پیاده راه و بی آر تی شهر را با مشکل مواجه می کند گوش نکردند و با تبلیغات فراوان و با هزینه وحشتناک رسانه ای مرا و ما را ضد توسعه و ضد عقلانیت معرفی کردند. فکر می کنم زمان مناسبی است که آن دوستان موافق اقدامات شهردار معزول روز استیضاء ایشان به بهانه حل مشکل سراوان با دکتر نجفی استاندار سابق به آنجا رفتن وجلسه را از اکثریت انداختند، امروز به میان مردم سراوان بروند و به آن پاسخ دهند که چرا حیات و زندگی آنان را با بی تدبیری و باند بازی و حمایت چشم بسته از آن متخلف مشهور به این روز رساندند .

۵- جنگل های زیبای سراوان با وجود بهترین زمین های زراعی و بهترین محصولات ، در سایه غفلت مسئولین به وضعیت کنونی مبتلا شده است و علاوه بر شورا و شهرداری ، مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی در ایجاد شرایط کنونی در سراوان ذی نقش اند و استدعای من از نهادهای نظارتی  این است که  به کمک مردم سراوان بیایند و به وعده های بی فرجام مسئولان شهری توجه نکنند و تدبیری اتخاذ کنند که وضعیت این منطقه بسرعت به شرایط نسبتا طبیعی باز گردد .

۶- یکی از پیشنهاداتم این است که اعضای شورای شهر و مسئولان ذی ربط شهرداری و محیط زیست و منابع طبیعی به همراه خانواده های شان و برای همدردی با مردم سراوان هفته ای یک شب در سراوان سکونت داشته باشند تا اثبات کنند برای مردم این منطقه احترام قایل هستند و درک روشنی از مشکلات آنان دارند و  اراده کرده اند که بحران زیست محیطی منطقه سراوان را حل کنند و فقط نگویند که ” وضعیت لندفیل سراوان در نقطه ی مطلوبی قرار دارد و جای نگرانی نیست”بلکه عملا هم نشان دهند که وضعیت این منطقه چقدر مطلوب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار