کد خبر : 88660
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

حجت الاسلام مهدوی در گفتگو با گیلانستان:

هزینه های سنگین برخی مسئولان فرهنگی برای همایشات نمایشی/ در آذین‌بندی ادارات خود نیز بهانه کمبود بودجه می‌آورند

هزینه های سنگین برخی مسئولان فرهنگی برای همایشات نمایشی/ در آذین‌بندی ادارات خود نیز بهانه کمبود بودجه می‌آورند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: برای برخی همایشات نمایشی مبالغی بسیار سنگین هزینه می کنند ولی هنگام آذین بندی اعیاد و ولادتهای ائمه معصومین(ع) که می شود، بهانه کمبود بودجه را می آورند.

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی گیلانستان ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان ولادت حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به نشر ضعیف فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه اظهار کرد: یکی از ضعف‌های کارکردی دستگاه های فرهنگی و شهرداری های استان در سال های اخیر، عدم انجام وظایف ذاتی خود برای تعظیم شعائر دینی بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم آذین بندی کوچه ها و خیابانهای شهرهای استان خاطرنشان کرد: برخی دستگاه های فرهنگی و نهادهای انقلابی به جای آنکه مشوق مردم جهت آذین بندی کوچه ها و محلات خود باشند، حتی مقابل ادارات و ساختمان های خود نیز هیچ آذین بندی و چراغانی آنچنان که متناسب با شأن و مقام امام زمان(عج) باشد انجام ندادند.

وی به وضعیت نامناسب فرهنگی در ایستگاه راه آهن رشت اشاره کرد و گفت: دوستان و رفقای مشهدی ما روز گذشته با حضور در این راه آهن نسبت به کوتاهی مسئولان راه آهن و کم توجهی به فرهنگ انتظار و مهدویت افسوس خورده و این موضوع را از بنده گلایه و مطالبه کردند.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه تصریح کرد: آقایان برای برخی همایشات نمایشی مبالغی بسیار سنگین هزینه می کنند ولی هنگام آذین بندی اعیاد و ولادتهای ائمه معصومین(ع) که می شود، بهانه کمبود بودجه را می آورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد یاس و نا امیدی میان مردم است، ایجاد شور و نشاط اجتماعی کمترین کاری است که باید انجام داد ابراز نمود: ما از بانک ها با وجود آنکه پول‌های زیادی از همین پیامکهای مردم جمع می کنند انتظاری جهت آذین بندی ویژه نداریم، اما نهادهای انقلابی و دستگاه های فرهنگی باید جوابگوی کوتاهی های خود باشند.

وی در پایان اظهار داشت: این پذیرفتنی نیست در ایام نوروز سال گذشته برای تندیس ها و الِمان‌هایی که هیچ پیام فرهنگی مناسبی نداشته، میلیاردها پول خرج شده ولی در مناسبت ها و اعیاد به ریسه های معمولی و بی کیفیت اکتفا می شود و امیدواریم شهردار منتخب رشت در سیاست های بلند مدت فرهنگی خود ضعف های موجود را برطرف کرده و فضاسازی شهری را سامان دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار