کد خبر : 71843
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400- 04: 14

هشدار استاندار گیلان به مدیران استانی/ با دستگاهی که مانع حل مشکلات زیست‌محیطی شود برخورد می‌شود

هشدار استاندار گیلان به مدیران استانی/ با دستگاهی که مانع حل مشکلات زیست‌محیطی شود برخورد می‌شود

استاندار گیلان با هشدار به مدیران استانی گیلان گفت: پسماند و معضلات موجود در رودخانه‌های زرجوب مشکلات زیست‌محیطی بسیار زیادی برای مردم این استان به وجود آورده است و با فردی که بخواهد مانع پیشرفت و حل مشکلات زیست‌محیطی شود با آن فرد و دستگاه برخورد خواهد شد.

به گزارش گیلانستان، ظهر امروز استاندار گیلان در سالن اجتماعات سپاه با فرمانده سپاه قدس گیلان و جمعی دیگر از پاسداران دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار گیلان در این جلسه با بیان اینکه مسؤولان باید امثال شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید کاظمی و باکری را الگوی خود قرار دهند، اظهار کرد: برای حل مشکلات باید روحیه بسیجی و جهادی داشت و شعار دولت مردمی هم استفاده از ظرفیت بسیج و مردم در عرصه‌های مختلف است.

اسدالله عباسی با اشاره به نقش سپاه پاسداران در رفع بسیاری از معضلات کشور گفت:سپاه پاسداران بعد از دوران دفاع مقدس با تشکیل قرارگاه سازندگی به آبادانی کشور پرداخته و در تمامی بحران‌ها در کنار مردم بوده است.

وی حل مشکلات کشور بدون پرداخت هزینه را غیرقابل باور دانست و بیان کرد: متأسفانه استان گیلان سیاست زده‌شده است لذا برای حل مشکلات بی‌شمار این استان باید وفاق و همدلی را گسترش داد و بنده به‌عنوان نماینده عالی دولت در گیلان اجازه تک‌روی به هیچ فرد و جریاناتی را نمی‌دهم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مردم در این استان دارای مشکلاتی عدیده‌ای هستند، تصریح کرد: ریاست در گیلان معنا ندارد زیرا همه ما در قبال مردم مسؤول بوده و باید به‌طور مستمر به میان مردم رفته و با آنان گفت‌وگو کنیم.

عباسی با هشدار به مدیران استانی گیلان بیان کرد: از دستگاه‌های نظارتی درخواست کردم تا لیست مدیران و دستگاه‌های متخلف را به بنده اعلام کنند و اگر تا چند روز آینده این امر محقق نشود، به دستگاه‌های نظارتی دستور خواهم داد که این امر را انجام دهند.

وی شعار دولت مردمی را فساد ستیزی و مبارزه با فساد دانست و بیان کرد: اصحاب فتنه، جریان انحرافی و لیبرال کم به کشور و گیلان ضربه نزده است، لذا در دولت مردمی در کشور و استان گیلان از افراد دارای مدیریت جهادی و فساد ستیز استفاده خواهد شد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه بوروکراسی اداری در گیلان بیشترین آسیب را به این استان زده است، گفت: پسماند و معضلات موجود در رودخانه‌های زرجوب مشکلات زیست‌محیطی بسیار زیادی برای مردم این استان به وجود آورده است و با فردی که بخواهد مانع پیشرفت و حل مشکلات زیست‌محیطی شود با آن فرد و دستگاه برخورد خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه سپاه قدس گیلان و بسیج در تمامی بحران‌ها در کنار مردم بوده است، تصریح کرد: راه نجات گیلان استفاده از ظرفیت سپاه،بسیج و قرارگاه خاتم انبیا است ولی برای بنده قابل‌قبول نیست که بعضاً از این ظرفیت در این استان به‌ویژه در حل معضل پسماند استفاده‌نشده است لذا اگر لازم باشد همین امشب به تهران رفته و با فرمانده کل سپاه پاسداران دیدار خواهم کرد چون نباید لحظه‌ای در حل مشکلات کوتاهی کنیم.

مدیریت جهادی تنها راه‌حل مشکلات کشور است

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با تبریک روز بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: انقلاب اسلامی استحکام و استقلال و وحدت خود را مدیون خون پاک شهیدانی همچون حسین فهمیده است.

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه دولت جدید بارقه امید را در دل مردم ایجاد کرده است، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید امیدهای زیادی در دل مردم ایجاد شد زیرا مردم به مدیریت جریان ولایتمدار بسیار امیدوار هستند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور بیان کرد: در نظام ولایی و بر مبنای اسلام تمامی مشکلات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قابل است که نمونه بارز آن‌ را در حوزه دفاعی، نظامی و امنیتی شاهد بودیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان تنها راه‌حل مشکلات کشور را توجه به مدیریت جهادی دانست و افزود: کشور در حوزه اقتصادی دارای مشکلات عدیده‌ای است ولی اگر به‌مانند عرصه دفاعی و نظامی به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه و از ظرفیت جوانان استفاده می‌شد بسیاری از مشکلات تاکنون حل‌شده بود‌ ولی برخی از مسؤولان تاکنون حتی یکبار هم به برخی از مناطق صعب‌العبور حضور پیدا نگرند.

عبدالله پور با تأکید بر لزوم اهتمام مسؤولان به شعار ما می‌‌توانیم،‌ تصریح کرد: شعار جریان انقلاب ما می‌توانیم است زیرا هرچه موفقیت در کشور وجود دارد به دلیل استفاده از ظرفیت جوانان است چون مقام معظم رهبری اعتماد به‌ویژه ای به جوانان دارد

وی با بیان اینکه انقلابی گری باید در بین مدیران استان وجود داشته باشد، گفت: اعتقاد به مبانی اسلام، توجه به استقلال و استحکام کشور، عدم وابستگی به بیگانه، حساسیت در مقابل طرح‌های دشمن و تقوای دینی و سیاسی مهم‌ترین ویژگی‌های انقلابی گری از نگاه مقام معظم رهبری است.

به گفته فرمانده سپاه قدس گیلان پسماند، فاضلاب، ترافیک رشت، کارخانه‌های نیمه تعطیل مهم‌ترین مشکلات استان هستند که اعظم آنان در شهرستان رشت وجود دارد ولی باید به شهرداری و دولت برای حل مشکلات کمک کرد.

عبدالله پور با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت بسیج باعث موفقیت در بسیاری از حوزه‌ها می‌شود، افزود: گیلان در تزریق واکسن کرونا در کشور دارای رتبه نخست بوده و این امر به لطف استفاده از ظرفیت بسیج در انجام واکسیناسیون و در غالب طرح شهید سلیمانی محقق شده است.

وی سپاه و بسیج را سرباز خادم مردم در کشور دانست و تصریح کرد: سپاه چشم طمع به هیچ جایگاهی نداشته و تا پای جان سرباز مردم، انقلاب و ولی‌فقیه بوده و حاضریم برای سربلندی اسلام بارها کشته‌شده و زنده شویم لذا از مسؤولان درخواست دارم از امکانات و توان انسانی بسیج و سپاه قدس گیلان نهایت استفاده را کنند.

 ضعف زیرساختی بارزترین معضل در گیلان است

شهردار رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر رشت با شعار توجه به تفکر انقلابی کار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: مجموعه شورای اسلامی رشت شعار ما توجه به تفکر انقلابی و با سیاست حفظ آرامش مردم شروع به کارکردند.

سید امیرحسین علوی با اشاره به وارداتی بودن درس مدیریت در کشور گفت: متأسفانه درس مدیریت و اجرای مدیریت در کشور وارداتی است لذا برای حل مشکلات در گیلان و رشت باید مدیریت ایرانی اسلامی اجرایی شود.

وی با تأکید بر تحقق شعار تشکیل شهر ایده آل اسلامی در رشت، بیان کرد: تشکیل شهر ایده آل اسلامی شعار مسؤولان در طول ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است لذا برای تحقق این امر باید از اصلاح درون ساختاری انجام شود.

شهردار رشت با درخواست از سپاه برای حل مشکلات رشت گفت: سپاه و بسیج دارای ظرفیت انسانی بسیار زیادی در عرصه‌های مختلف است که باید از این ظرفیت بالقوه برای حل تمامی مشکلات بهره‌مند شد.

علوی بارزترین معضلات موجود در گیلان را ضعف زیرساختی دانست و افزود: ضعف مشکلات زیرساختی در گیلان چندین سال وجود دارد و علیرغم تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه سازندگی سپاه امضاشده ولی برخی از این تفاهم‌نامه‌ها به دلیل کوتاهی برخی از ادارات تحقق پیدا نکرده است.

هشدار استاندار گیلان به مدیران استانی/ با دستگاهی که مانع حل مشکلات زیست‌محیطی شود برخورد می‌شودانتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار