کد خبر : 89750
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

هشدار مدیریت بحران گیلان به مسافران و گردشگران/ فرمانداران آماده باشند

هشدار مدیریت بحران گیلان به مسافران و گردشگران/ فرمانداران آماده باشند

مدیریت بحران استانداری گیلان در پی پیش‌بینی هواشناسی استان، برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری هشدار داد و ضمن دعوت مسافران و گردشگران به رعایت نکات ایمنی، از فرمانداران و مدیران کل استان خواست تا در حالت آماده باش قرار بگیرند.

به گزارش گیلانستان، امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی گیلان طی روزهای آخر هفته اظهار کرد: بنابر پیش‌بینی‌های هواشناسی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، وزش باد جنوبی (باد گرم) را در استان گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها شاهد خواهیم بود.

 

به گفته وی، در اثر جنوبی شدن جریانات هوایی در گیلان، دمای هوای استان بین ۸ تا ۱۲ درجه افزایش خواهد یافت.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به مخاطرات پیش‌بینی شده طی روزهای پایانی هفته به جهت وزش باد گرم گفت: احتمال آسیب به سازه‌های موقتی و سست و گسترش آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق مختلف به ویژه جنگل‌ها وجود دارد.

 

مرادی از آماده‌باش همه فرمانداران و دستگاه‌های خدمات رسان در پایان هفته خبر داد و بیان کرد: با توجه به ایام نوروزی و ازدحام خیل گردشگر در استان بخصوص در مناطق جنگلی، از آحاد مردم درخواست می‌شود به دلیل سرعت باد، از ایجاد و گسترش هر گونه آتش سوزی پیشگیری کنند.

 

وی همچنین به‌ دلیل ذوب شدن برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها نیز از مسافران و گردشگران خواست تا در حاشیه رودخانه‌های استان اطراق نکنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار