کد خبر : 49586
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲

نگرانی از میزان ترددها در استان؛

هشدار نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت نسبت به آغاز موج دوم شیوع کرونا در گیلان

هشدار نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت نسبت به آغاز موج دوم شیوع کرونا در گیلان

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه افزایش ترددها احتمال وقوع موج دوم شیوع کرونا را به‌دنبال دارد، گفت: مردم برای مصون ماندن از ویروس کرونا باید از تردد غیرضروری جداً خودداری کنند.

به گزارش گیلانستان، محمد حسین قربانی در گفت‌وگویی، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف قطع چرخه انتقال ویروس کرونا در کشور و استان گیلان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اینکه ترددها از دیروز در گیلان افزایش یافته نگران کننده است از طرفی مردم باید برای مصون ماندن از خطرات احتمالی جداً از این عمل خودداری کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در پاسخ به این پرسش که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قرار است تا چه تاریخی اجرایی شود عنوان کرد: براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی مهلت اجرای این طرح تا 20 فروردین اعلام شده اما با توجه به شرایط کنونی بنده باور دارم که تاریخ آن باید تا پایان فروروین ماه تمدید شود.

قربانی اجرای طرح غربالگری و بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان گیلان را نیز تشریح کرد و ضمن ابراز رضایت از روند تحقق آن تصریح کرد: اجرای طرح غربالگری تقریباً در گیلان به اتمام رسیده است؛ فقط یک جامعه آماری کمتر از 8 درصدی از مردم استان باقیمانده که در حال حاضر هیچ‌گونه علائم و نشانه‌ای از آنان نداریم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی با هدف مشارکت دادن 8 درصد باقیمانده از جمعیت گیلان در طرح غربالگری مبارزه با کرونا را خواستار شد و گفت: در همین‌جا از تمام افرادی که تاکنون به این طرح نپیوسته‌اند می‌خواهم نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه سلامت اقدام کنند.

وی دستور ستاد ملی مقابله با کرونا با محوریت رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه وزارت بهداشت برای باز شدن فضای اقتصادی و کسب و کارها مساعدتی داشته باشد را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: با توجه به این مورد احساس می‌شود زندگی در نزد افکار عمومی به روال عادی برگشته در حالی‌که به هیچ عنوان چنین چیزی نیست.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با تأکید بر اینکه وی همزمان با افزایش میزان ترددها در سطح گیلان که نمونه بارز آن دیروز اتفاق افتاد به شدت اظهار نگرانی کرده است گفت: اگر مردم با این مسئله عادی برخورد کنند و به زندگی عادی خود برگردند بدون شک وقوع موج دوم شیوع کرونا در استان گیلان دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار