کد خبر : 29682
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397- 55: 20

“هفته ملی کودک” ۶۵ عنوان برنامه در گیلان اجرا می‌شود

“هفته ملی کودک” ۶۵ عنوان برنامه در گیلان اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان ضمن تشریح برنامه‌های این مجموعه در ایام هفته ملی کودک و نوجوان گفت: ۶۵ عنوان برنامه در هفته ملی کودک در استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، اسفندیار ضیایی عصر امروز در نشست خبری هفته ملی کودک در رشت اظهار داشت: یاد و خاطره کودک شهید حادثه تروریستی اهواز را گرامی می‌داریم که در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی نقش خود را ایفا کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با بیان اینکه باید کودکانی آینده‌ساز را برای کشور تربیت کنیم عنوان داشت: مسئولیت دبیرخانه هفته ملی کودک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

ضیایی با تاکید بر لزوم همکاری تمام دستگاه‌های ذی ربط در راستای برگزاری مراسمات هفته ملی کودک تصریح کرد: برنامه‌های هفته ملی کودک امسال با شعار “آینده را باید ساخت” برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز رابطه مناسبی میان مدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد شده است ابراز داشت: بیش از ۱۳ دستگاه فرهنگی در اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک همکاری می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اعلام اینکه بیش از ۶۵ عنوان برنامه در هفته ملی کودک در استان گیلان برگزار می‌شود گفت: این برنامه‌ها در کلیه مدارس و مهدکودک‌های استان اجرا می‌شود.

ضیایی با اعلام اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک از امروز در مدارس و مهدکودک‌های استان گیلان آغاز شد عنوان داشت: کودک و نوجوانان از همین سنین باید مسئولیت‌پذیری را یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ کودک و نوجوان در هفته ملی کودک با استاندار گیلان دیدار می‌کنند خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان گیلان در هفته ملی کودک یک روز به جای فرماندار، شهردار و معلمان مسئولیت داشتن را تجربه می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به بنیان خانواده در راستای ارتباط با کودکان افزود: اجرای برنامه‌های مهارت‌آموزی ویژه خانواده‌ها از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک است.

ضیایی ترویج سبک زندگی ایران اسلامی را بخشی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان دانست و تصریح کرد: همه کودکان و نوجوانان می‌توانند در روز ۱۶ مهر به طور رایگان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شوند.

وی با اشاره به آغاز جشنواره بزرگ قصه‌گویی کودک و نوجوان پیش از شروع ماه محرم عنوان داشت: مسابقه قصه‌گویی در تاریخ ۱۷ و ۱۸ مهرماه در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اعلام اینکه واحد کودک کانون زبان ایران این مجموعه به طور مستقل در رشت فعالیت خود را آغاز کرد افزود: اصحاب رسانه سفیران صلح هستند و باید در مسیر احقاق حق کودکان گام برداند.

ضیایی با اشاره به فعالیت ۱۷ مرکز کانون زبان ایران در استان گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان جزء نخستین استان‌های کشور در حوزه زبان آموزی است و خانواد‌ه‌ها نیز به این حوزه اعتماد فراوانی دارند.

وی با ببان اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان در کانون زبان ایران مشغول زبان‌آموزی هستند تصریح کرد: زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و عربی در این مجموعه آموزش داده می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اعلام اینکه نخستین لیگ بازی‌های کامپیوتری در استان گیلان برگزار می‌شود گفت: دو فیلم کودک و نوجوان ساخته شود توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زودی در سینماهای کشور اکران می‌شود.

ضیایی با بیان اینکه مراحل مطالعاتی ساخت فیلم ۳۰ دقیقه کودک و نوجوان در استان گیلان در حال اجرا است خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزء نخستین تیم‌های حاضر در زلزله کرمانشاه بود.

وی با اعلام اینکه منطقه آزاد بندرانزلی به‌عنوان نخستین منطقه آزاد دوستدار کودک کشور انتخاب شده است گفت: جلساتی با اعضای شورای شهر و سایر مسئولان برای انتخاب شهر رشت به‌عنوان شهر دوستدار کودک انجام شده اما تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار