کد خبر : 157
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۸:۳۶

هفت خان اصلاح‌ طلبان گیلان در انتخابات ۹۴ !

هفت خان اصلاح‌ طلبان گیلان در انتخابات ۹۴ !

گزارش ویژه اجمالی روند فعالیت اصلاح‌طلبان و اعتدالیون گیلان را بررسی می شود.

به گزارش در گیلان به نقل از صبح مشرق،

به گزارش صبح مشرق، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون گیلان از مدت‌ها قبل فعالیت‌های انتخاباتی خود را در استان گیلان آغاز کرده‌اند، مورد انتظار دلسوزان و آحاد مردم انقلابی گیلان است که شورای محترم نگهبان که نشان داده همواره در برخورد با متخلفان و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی و رصد تحرکات غیرقانونی پیشگام است، اوضاع سیاسی این گروه‌ها را بیش از گذشته رصد کند.

مثلث ساختگی قدرت اعتدالیون در گیلان نیز با دو ضلعی شدن و فاصله گرفتن ضلع سوم به دلیل برخی اختلافات از جمع این گروه در آستانه نابودی است، مسئله ای که پیش از این نیز دور از انتظار نبود.

شوراهای مشورتی اصلاح‌طلبان در شهرستان‌های مختلف گیلان تشکیل شده و یا در حال شکل‌گیری است؛ شوراهایی که در برخی موارد جلسات آن با سوء استفاده برخی که با توجه به سابقه، بیم آن می‌رود که فتنه جدیدی کلید بخورد،‌ بهانه‌ای برای عبور از خط قرمزها شده است!

شوراهای اصلاح‌ طلبان را می‌توان یکی از مهمترین رکن‌های اصلاح‌طلبی در گیلان نامید که توانسته جمع حداقلی اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها و مرکز استان را گردهم آورد.

حزب اعتدال و توسعه گیلان نیز در برگزاری جلسات ویژه شبه دولتی پیشگام بوده و توانسته جلساتی را هرچند در برخی اوقات با بهره‌گیری از امکانات دولتی برگزار کند.

رفت و آمدهای گاه و بیگاه فردی که اعلام کرده بود هر ۱۳ نماینده گیلان را می‌خواهد بیشتر شده ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ هر چه این رفت‌وآمدها بیشتر شده، وفاق و همدلی نیز دور شده است.

حال با اینکه تیم رسانه‌ای اصلاح‌طلبان و اعتدالیون گیلان تعداد رسانه‌هایشان زیاد شده ولی به همان میزان نیز فاصله هایشان از یکدیگر نیز چشم‌نواز است

البته اکثریت رسانه‌های گیلان نیز در گذشته و امروز نشان داده‌اند که وامدار گروه‌های سیاسی نیستند و همواره در بزنگاه ها رسانه‌های گیلان لباس حق می‌پوشند تا طرفداری از گروه یا حزب خاص! و تلاششان همواره برای توسعه و اعتلای گیلان بوده است.

عدم ارائه فکت شیت مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان و کم حاصلی این سفر با اشاره به مطالبات مردمی، مشکلات زیادی را برای گروه‌های سیاسی حامی دولت چه در صف اصلاح‌طلبان و چه اعتدالیون به وجود آورده است.

حزب ندای ایرانیان نیز با بیانیه‌ای اقدام به آغاز فعالیت در گیلان کرد تا مربع اصلاح طلبان سنتی، نسل دوم و اعتدالیون و کارگزارانی‌ها تشکیل شود، البته معلوم نیست ندای ایرانیان چه ماموریتی دارد و آیا به دنبال پر کردن شکاف بین اصلاح طلبان است؟!

کمک گرفتن از حنجره‌های در گیلان و نزدیکی آنان به مرکز پمپاژ کننده پول نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اصلاح‌طلبان و اعتدالیون است ولی نکته مهم کاندیداهای این دو گروه است که این گروه‌ها در سناریوی جدید به دنبال افراد “پرونده سفید” برای حضور در انتخابات ۹۴ هستند.

گزارش‌ تکمیلی صبح مشرق متعاقبا منتشر می‌شود…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار