کد خبر : 16832
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸

هلال‌احمر گیلان از نظر تجهیزات و امکانات یک‌سوم استان‌های مجاور هم تجهیز نیست

هلال‌احمر گیلان از نظر تجهیزات و امکانات یک‌سوم استان‌های مجاور هم تجهیز نیست

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه هلال احمر گیلان به استانداردهای تعیین شده نرسیده و با استان‌های همجوار فاصله زیادی داریم گفت: از نظر تجهیزات و امکانات، یک سوم استان‌های مجاور هم تجهیز نیستیم.

به گزارش گیلانستان، مهدی ولی‌پور در گفت‌وگویی اظهار داشت: استان گیلان جزء پنج استان حادثه خیز کشور است و بیش از 30 حادثه از تعداد 40 حادثه شناخته شده در دنیا در استان گیلان به ثبت رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: گردشگرپذیری استان گیلان بالقوه خطرپذیری این استان را افزایش داده و باید با تجهیز زیرساخت‌ها آمادگی لازم در برابر مخاطرات را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آمادگی مردم کشورهای اطراف ما در برابر مخاطرات 30 تا 40 درصد است گفت: میزان آمادگی کشور ما در برابر مخاطرات زیر 10 درصد است که این امر نشانگر این است همه دستگاه‌های دخیل در مدیریت بحران باید به‌طور منسجم جهت افزایش سطح آمادگی مردم برنامه‌ریزی کنند.

ولی‌پور با بیان اینکه اطلاع رسانی در حوزه آمادگی در مقابل مخاطرات و مقابله با آن‌ها باید توسط رسانه‌ها بیش از گذشته انجام شود افزود: متاسفانه مردم تا بلایی نازل نشود زیاد هوشیار نمی‌شوند و به آمادگی‌ها در برابر بحران توجه نمی‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه از ارکان اساسی کاهش آسیب‌ها در سوانح و حوادث، آموزش عمومی مردم است اعلام کرد: مردم باید با حوادث و نحوه مقابله با آن‌ها آشنا شوند تا بتوانند نقش موثری در امداد و نجات هموطنان خود ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته جمعیت هلال احمر گیلان به استانداردهای تعیین شده نرسید و با استان‌های همجوار هم فاصله زیادی داریم گفت: حتی از نظر تجهیزات و امکانات، یک سوم استان‌های مجاور هم تجهیز نیستیم که برای حل این مشکل نیاز به دو برنامه میان مدت و کوتاه مدت است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار