کد خبر : 26971
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

همایش آموزشی و تجسمی زائران گیلانی حج تمتع 97 در رشت برگزار شد

همایش آموزشی و تجسمی زائران گیلانی حج تمتع 97 در رشت برگزار شد

همایش آموزشی و تجسمی زائران حج تمتع 1397 امروز در سالن تختی ورزشگاه عضدی رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، همایش آموزشی و تجسمی زائران حج تمتع 1397 امروز، 22 تیر در سالن تختی ورزشگاه عضدی رشت برگزار شد.

حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان در حاشیه این مراسم در گفت وگویی، سفر حج را سرآغاز تحول عظیم معنوی برای مسلمانان دانست و اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، آموزش عملی و تجسمی احکام و مناسک حج به زائران گیلانی است.

وی افزود: برگزاری کلاس های آموزشی، مراحل ثبت نام، واریز هزینه ها و تشریح احکام و مناسک و مسائل بهداشتی زائران توسط روحانیون و عوامل اجرایی کاروان ها انجام شده است و لذا زائران در این همایش مراحل اجرایی اعمال حج را آموزش می بینند.

این مقام مسئول، شعار حج تمتع 97 را «حج؛ تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» دانست و تصریح کرد: با توجه به اهمیت حج امسال به واسطه شرایط حساس منطقه و عدم بروز اختلافات در حین برگزاری مناسک پرفضیلت حج تمتع، به حجاج گیلانی توصیه می کنیم که فقط به عبادت و راز و نیاز و انجام اعمال و مناسک خود بپردازند تا از این فرصت پیش آمده نهایت بهره معنوی را ببرند.

مدیر حج و زیارت گیلان یادآور شد: در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خرید کالای ایرانی از زائران می خواهیم در صورت امکان نسبت به تهیه سوغاتی در ایران اقدام و از خارج شدن ارز جلوگیری کنند. این امر علاوه بر اینکه سبب رونق اقتصادی کشور می شود، از اتلاف وقت در عربستان نیز جلوگیری خواهد کرد.

فعال، با بیان اینکه امسال 475 نفر زائر و 19 نفر عوامل اجرایی در قالب 4 کاروان از سراسر استان گیلان به حج تمتع اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: زائران گیلانی از طریق کاروان های رشت، لنگرود، آستانه اشرفیه و آستارا اعزام خواهند شد.

وی، مسن ترین زائر گیلانی را 86 ساله از شهرستان لنگرود و جوان ترین زائر را 13 ساله از شهرستان آستانه اشرفیه دانست و یادآور شد: 53 درصد زائران ما را بانوان و 47 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

مدیر حج و زیارت گیلان، با بیان اینکه زائران طی دو پرواز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، تصریح کرد: پرواز حجاج از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در روزهای 30 و 31 تیر جاری انجام خواهد شد.

در این مراسم معنوی حجت الاسلام والمسلمین فروتن، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان گیلان، فرمانده پلیس فرودگاه، کارشناس هلال احمر و حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی نیز به بیان مطالب پرداختند./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار