کد خبر : 43594
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

همایش استانی وحدت با حضور اهل سنت و شیعه گیلانی برگزار می‌شود

همایش استانی وحدت با حضور اهل سنت و شیعه گیلانی برگزار می‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری همایش استانی وحدت با حضور شیعیان و اهل سنت گیلانی در شهرستان تالش خبر داد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی صبح امروز در نشست خبری در سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: هفته وحدت آغاز امامت مهدی موعود (عج) و طلوع امید برای مظلومان جهان است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد جامعه مهدوی گفت: جامعه بشری زمانی به وحدت دست پیدا می‌کند که آحاد انسان‌ها ذیل حکومت دادگستر عالم از صلح و صفا، رشد و ارتقا بهره‌مند شوند، بنابراین تمام مذاهب و فرق ازجمله برادران شیعه و سنی برای ظهور منجی بشریت دست به دعا شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه مجالس دعا برای تعجیل در ظهور منجی بشریت در نهم ربیع‌الاول باید باشکوه برگزار شود، افزود: با ظهور منجی عالم، بشریت به صلح، امنیت، آرامش و عدالت نائل می‌شود.

مهدوی رمز عملیات هفته وحدت را یا بقیه‌الله اعلام کرد و گفت: حضرت حق از بقیه‌الله با عنوان بقیه‌الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین یاد می‌کنند.

وی تشکیل ستاد ساماندهی شئون مذهبی را یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای رسالت ساماندهی اوضاع تبلیغات و شئونات مذهبی گیلان عنوان کرد و از برنامه‌های وحدت‌آفرین در شهرستان‌ها به‌صورت تلفیقی با حضور برادران شیعه و سنی ازجمله در شهرستان‌های آستارا، تالش و رضوانشهر خبر داد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به پیگیری مسائل کمیسیون فرق و مذاهب اسلامی در استانداری و فرمانداری بیان کرد: یکی از مصوبات آن‌ها تبلیغات محیطی در سر درب ادارات با محوریت هفته وحدت است همچنین حضور استاندار و مدیران اجرایی در شهرستان‌های سه‌گانه را از دیگر مصوبات این ستاد است.

مهدوی همایش مشترک شیعه و سنی با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان و استاندار در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور تالش را از برنامه‌های هفته وحدت در روز ۱۱ ربیع‌الاول، صبح روز شنبه ۱۸ آبان عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه‌های تبلیغی با موضوع هفته وحدت افزود: فعال شدن مطبوعات، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با موضوع وحدت، شب‌شعر و عکاسی و برنامه‌های قرآنی را از دیگر برنامه‌های ستاد است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری یادواره ۱۵۴ شهید اهل سنت استان گیلان و تجلیل از شهدای مدافع اهل سنت را ویژه‌برنامه هفته وحدت در مسجد فاروق اعظم اسالم خبر داد.

مهدوی با اذعان به اینکه اهل سنت گیلان همواره در کنار شیعیان گیلانی بوده‌اند، تصریح کرد: نیروهای دشمن در منطقه توالش برای ایجاد تفرقه تلاش کرده اما خروجی این تلاش‌های کذایی همدلی، صفا و انس بین اهل شیعه و سنت بوده است و ثمره تکاپوی شبکه صهیونیستی نفوذی‌های وهابی و آل یهود سعودی به‌صورت زیرپوستی همچنان ادامه دارد.

وی به تلاش‌های برخی دشمنان برای ایجاد شکاف در بین مسلمانان اشاره کرد و افزود: تشیع انگلیسی فرقه شیرازی با اصرار بر برگزاری دهه‌های مجعول براعت نوع دیگری درصدد انشقاق بین شیعه و سنی است که خوشبختانه آمار موفقیت آنان به زیر صفر نیز نمی‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار