کد خبر : 8490
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

همایش موسیقی کودک و نوجوان در رشت برگزار شد

همایش موسیقی کودک و نوجوان در رشت برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: همایش استانی موسیقی کودک و نوجوان همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان ، علی پورحسن در گفت‌وگویی اظهار داشت: همایش استانی موسیقی کودک و نوجوان، همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی در سالن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: آموزش موسیقی از جمله فعالیت‌های کانونی  است که از اقبال گسترده کودکان و نوجوانان برخوردار بوده  و در این مسیر مربیان کانون تلاش داشته‌اند که با سمت و سو بخشیدن به این فعالیت هنری، بستری مناسب برای ارائه فعالیت‌های هدفمند و کتاب‌محور این دستگاه فرهنگی فراهم‌ کنند.

وی با اشاره به اینکه به‌منظور ارتقاء سطح خودباوری و برای بالابردن سطح توانمندی اعضای کانون گیلان در دی ماه سال 1395 شاهد نخستین همایش کودکان و نوجوانان بودیم افزود: این ویژه برنامه استقبال گسترده مخاطبان را به همراه داشت.

پورحسن با بیان اینکه موسیقی غذای روح آدمی است و بزرگان، پدید آمدن این هنر را با آفرینش انسان و دمیدن روح در آدمی هم‌زمان دانسته‌اند عنوان کرد: آهنگین بودن آیات قرآن کریم بیانگر تاثیرگذاری این هنر درانتقال پیام به مخاطب است.

وی با تاکید بر ضرورت فراگیری  هنر موسیقی  در جامعه گفت: ورود به این  عرصه لزوماً موسیقیدان شدن و حضور حرفه‌ای در این عرصه‌ نیست و همین که امکان بهره‌گیری از لذت این هنر در فرد ایجاد شود به مقصود خود رسیده‌ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: این همایش با حضور 8 گروه کودک و نوجوان و هم‌چنین تک‌نوازی 10 مربی و عضو کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان صورت‌گرفت، آهنگ‌های کودکانه‌ هم‌چون: «چک‌چک بارون»، «خونه‌ مادربزرگه» و آهنگ‌های انقلابی «بوی گل سوسن و یاسمن آمد» از جمله‌ کارهایی بود که به اجرا‌ گذاشته‌ شد.

پورحسن افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بهره‌گیری از 34 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار، فراگیر و 2 کتابخانه پستی به ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی به مخاطبان می‌پردازد و در این میان 16 مرکز فرهنگی هنری کانون استان با برگزاری کارگاه آموزش موسیقی، پذیرای کودکان و نوجوان است./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار