کد خبر : 78231
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

استاندار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان؛

همه مدیران مبارزه با مواد مخدر را بخشی از وظایف خود بدانند/ شهردار رشت باید در جلسات استانی حضور یابد

همه مدیران مبارزه با مواد مخدر را بخشی از وظایف خود بدانند/ شهردار رشت باید در جلسات استانی حضور یابد

استاندار گیلان گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی را در جهت آسیب شناسی و ارائه راهکارهای عملی حل معضل اعتیاد هدایت کنند.

به گزارش گیلانستان؛ اسدالله عباسی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به مخاطرات و عواقب سوء گرایش به مواد مخدر اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر باید به جریانی اجتماعی در همه گروه های سنی تبدیل شود .

وی استعمال مواد مخدر صنعتی و عوارض آن را خطرناک‌تر از مواد مخدر سنتی خواند و با تاکید بر لزوم آموزش موثر در خصوص اعتیاد و پیامدهای آن، پیشگیری را تنها رویکرد موثر دانست و تصریح کرد: صرف هزینه و بکارگیری ابزار و توان فردی و اجتماعی برای پیشگیری، به مراتب با ارزش‌تر و اثربخش تر از درمان و مقابله است.

استاندار گیلان بر لزوم نمایش زیبایی های گیلان و تلاش برای ساختن جامعه ای پویا و بانشاط تاکید کرد و افزود: باید افراد آسیب دیده اجتماعی به گونه ای ساماندهی شوند که پس از مرحله درمان ، با داشتن سلامت فردی و بهره گیری از مهارت های شغلی، به آغوش جامعه بازگردند.

دکتر عباسی هم افزایی همه دستگاه های دولتی و خصوصی و نیز فعالان اجتماعی را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: باید برنامه ریزی ها و اقدامات، به صورت عملیاتی پیگیری شود زیرا برگزاری نشست های هم اندیشی و گفتمان به تنهایی تاثیری ندارند.

وی بر ساماندهی معتادان متجاهر و تلاش برای بازتوانی آنان تاکید کرد و گفت: روند ساماندهی تا درمان این افراد باید با رعایت کرامت انسانی باشد.

استاندار گیلان با ابراز گلایه از مدیریت نامطلوب سامانکده شهرداری رشت تاکید کرد: در جلسات تصمیم گیری استانی، باید شهردار حضور یابد.

وی همچنین تجهیز مرزها و مبادی ورودی استان به دستگاه های موادیاب را الزامی جدی خواند و گفت: با وجود امکانات اندک در استان، عملکرد حوزه مقابله با مواد مخدر قابل تقدیر است.

دکتر عباسی ادامه داد: همه مدیران باید به صورت جهادی و با اراده ای قوی، پای کار باشند و مبارزه با مواد مخدر را بخشی از وظایف مجموعه خود بدانند .

نماینده عالی دولت در گیلان هدایت پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی به سمت حل معضل اعتیاد و مقابله با مواد مخدر را گامی مهم در حوزه آسیب شناسی و ارائه راهکار عملی دانست و تاکید کرد: دانشگاه های استان باید به تحقیق و پژوهش در خصوص این مسئله مهم توجه کنند.

وی استفاده از همه تجهیزات و توان اجرایی استان برای مقابله با مواد مخدر را نیز ضروری دانست و گفت: نباید اجازه دهیم به سبب کم توجهی عده ای، جوانان این مرز و بوم به ورطه نابودی کشانده شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار