کد خبر : 41562
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶

فرمانده سپاه قدس گیلان:

هنر در انتقال فرهنگ عاشورایی نقش مهمی ایفا می کنند

هنر در انتقال فرهنگ عاشورایی نقش مهمی ایفا می کنند

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش مهم هنر در انتقال و ماندگاری یک فرهنگ در جامعه، گفت: استفاده از ابزارهای هنری سبب ماندگاری فرهنگ عاشورا می شود.

به گزارش گیلانستان سردار محمد عبدالله پور ظهر شنبه در مراسم رونمایی از پوستر نخستین سوگواره عکس عاشورایی که در حسینیه شهدای گمنام سپاه گیلان برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرم بر نقش مهم هنر در ماندگاری مسائل مختلف تأکید کرد.

وی اظهار کرد: استفاده از ابزار هنر سبب ماندگاری موضوع فرهنگ عاشورا یا هر موضوع دیگری در جامعه می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان درباره نخستین دوره مسابقه سوگواره عکس عاشورایی در گیلان نیز گفت: برای ارتقای فرهنگ عاشورا عکاسان می‌توانند آثار هنری خود را تا ۳۰ مهرماه امسال در قالب مراسم و آئین‌های عزاداری محرم، نگاه خلاقانه به واقعه عاشورا، آئین و سنت‌ها مربوط به حوزه محرم، تعزیه خوانی، همایش شیرخوارگان حسینی، کاروان‌های عزاداری با موضوع مسجد محوری ارسال کنند.

وی ادامه داد: این مسابقه به آثار برتر جوایزی نفیس به قید قرعه اهدا می‌شود و سایر آثار هنری این عکاسان در محلی مناسب در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

گفتنی است شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۳۰۵۳۶۳۷۸۷ تماس حاصل گرفته و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار