کد خبر : 43257
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

هنوز تکلیف نهایی طرح تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت ‌مشخص نشده است

هنوز تکلیف نهایی طرح تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت ‌مشخص نشده است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان به جدایی حوزه تجارت و بازرگانی از وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی ایراداتی وارد کرده است که این مغایرت‌های اعلام‌شده با قانون اساسی باید برطرف شود.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی به مخالفت شورای نگهبان با طرح تشکیل وزارت بازرگانی اشاره کرد و در تشریح بیشتر این موضوع اظهار داشت: شورای نگهبان به جدایی حوزه تجارت و بازرگانی از وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی ایراداتی وارد کرده که این نواقص و مغایرت‌ها باید برطرف شوند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از بازگشت مجدد طرح تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس خبر داد و عنوان کرد: شورای نگهبان طرح تشکیل وزارت بازرگانی را تأیید نکرده ‌و ضمن بررسی، طرح مذکور را به‌علت ضعف‌های آن رد کرده بنابراین دولت و مجلس با همکاری دوجانبه با هم باید برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بررسی مجدد طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: جدایی حوزه تجارت و بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل یک وزارتخانه جدید همان موقع که طرح در مجلس در حال تصویب بود نیز با موضع‌گیری‌هایی همراه شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ایجاد بار مالی مضاعف به کشور در این برهه حساس زمانی را از علل مهم مخالفت برخی از نمایندگان مجلس با طرح تشکیل وزارت بازرگانی اعلام کرد و گفت: البته طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقان زیادی نیز در مجلس داشت و دارد که خواستار سروسامان گرفتن امور بازرگانی هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس از کناره‌گیری احتمالی رحمانی از وزارت صمت خبر دارد یا خیر نیز ابراز داشت: بنده تاکنون در این باره چیزی نشنیده‌ام که رحمانی بخواهد وزارت صمت را به هر دلیلی ترک کند، البته شاید خبرهایی در این مورد منتشر شود اما تمام این موضوعات بر پایه یک‌سری حدس و گمان است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس رحمانی را جزء مدیران موفق دولت در حوزه وزارت صمت اعلام کرد و بیان داشت: هنوز تکلیف نهایی طرح تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی مشخص نشده است و تا زمانی که طرح آن در شورای نگهبان تأیید نشود نمی‌توان در مورد چیزی نظر داد.

عباسی کارنامه کاری وزیر صنعت، معدن و تجارت را در مدت زمان کوتاهی که عهده‌دار این سمت شده موفق ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شورای نگهبان هنوز با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت نکرده است دولت و مجلس باید راهی برای رفع مشکلات آن پیدا و نسبت به اصلاح طرح اقدام کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار