کد خبر : 44909
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

کشاندن هجمه افکار عمومی به سمت شورای نگهبان؛

هیات اجرایی گیلان و هزینه تراشی برای هیات نظارت استان/ از 465 داوطلب تنها 33 نفر رد صلاحیت شدند!

هیات اجرایی گیلان و هزینه تراشی برای هیات نظارت استان/ از 465 داوطلب تنها 33 نفر رد صلاحیت شدند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از تایید صلاحیت ۴۰۶ نفر از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی استان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، محمود قاسم نژاد روز چهارشنبه در گفت و گویی با خبرگزاری دولتی ایرنا با بیان اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات های اجرایی بر اساس مهلت قانونی شب گذشته به انجام رسید، افزود : از ۴۶۵ داوطلب ثبت نامی این دوره در استان صلاحیت ۳۳ نفر احراز نشد و ۲۶ نفر دیگر نیز در این مدت انصراف داده اند.

وی اظهار کرد : بر اساس قانون و برنامه زمانبندی شده؛ فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه باید افرادی که صلاحیت شان در هیات های اجرایی تایید نشده، به صورت کتبی موضوع را اعلام کنند و چنانچه این افراد نسبت به این امر اعتراض داشته باشند می توانند از روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه تا یکم دیماه به مدت چهار روز فرصت دارند تا شکایت خود را به هیات نظارت مستقر در استانداری اعلام کنند.

وی تصریح کرد: هیات نظارت در بررسی اولیه شکایت ها از دوم تا ۲۱ دیماه (به مدت ۱۰ روز) فرصت دارد تا درباره صلاحیت تمامی داوطلبان اعم از تایید صلاحیت شدگان یا آنانکه صلاحیت شان در هیات های اجرایی تایید نشده، اظهار نظر کند.

قاسم نژاد اضافه کرد: هیات نظارت بعد از مهلت بیست روزه نظرخود را باید به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه اعلام نمایند.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۶۵ داوطلب در حوزه‌های انتخابیه استان گیلان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۱۶ نفر مرد و ۴۹ نفر زن بودند، این دوره تعداد داوطلبان نسبت به دوره قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.

حدود دو هزار و ۵۶۰ شعبه برای اخذ آرای مردم در ۱۶ شهرستان شامل ۱۱ شهرستان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه و پنج شهرستان فرعی پیش بینی شده که در صورت تأیید در هیأت های اجرایی، کار اخذ آرای مردم در دوم اسفندماه را انجام می دهند.

استان گیلان با ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار