کد خبر : 8461
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

هیچ گاه از آقای جعفرزاده رضایت نخواستم که می گویند؛ رضایت نمیدهم!

هیچ گاه از آقای جعفرزاده رضایت نخواستم که می گویند؛ رضایت نمیدهم!

اینجانب هیچ گاه از شخص شما تقاضای رضایت نکرده و کمافی السابق نیز چنین خواسته ای نخواهد داشت. بدین ترتیب؛ سخن تان که رضایت نمیدهم، اظهارنظری عبث می باشد.

به گزارش گیلانستان، آرش شعاع شرق یکی از خبرنگارانی که مورد شکایت نماینده رشت واقع شد، در یادداشتی نوشت: مدتی است که خبر محکومیت اینجانب و همکار دیگرم، مصطفی براری به شلاق صدر رسانه های بیگانه و سایت های خبری کشور قرار گرفت.

“جو رسانه ای” که راضی به آن نبوده و نیستم.
از این روی قصد داشتم به دلیل صیانت از حقوق قوه قضائیه سکوت کنم و اما مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها تاکید داشتم که به قانون تمکین کرده و قانون فصل الخطاب است.
اخیرا دو چیز باعث شد که سکوت خود را بشکنم.
اول خبر کذب خبرگزاری (به اصطلاح!!) خانه ملت و دوم مصاحبه ی توهین آمیز و دروغ آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص اینجانب!

خبرگزاری (به اصطلاح) خانه ملت در خبری کذب نوشت؛ “شاکی پرونده اینجانب ابتدا شخص آقای دادستان به عنوان مدعی العموم بوده! و بعد آقای جعفرزاده از ما شکایت کرد!”

در این خصوص باید به عرض برسانم که این اظهار نظر ‘بی تقوایی’ ، ‘بی انصافی’ کامل، تهمت و انداختن توپ به زمین دادگستری است.
چرا که هیچ گاه شخص آقای دادستان شاکی پرونده ما نبوده و از ابتدا آقای غلامعلی جعفرزاده از ما شکایت کرد.
البته خبرگزاری خانه ملت بعد از ساعاتی خبر یادشده را از خروجی اصلی سایت خود حذف کرد!

جا دارد که جناب آقای مصطفوی نیا، دادستان محترم رشت نسبت به خبر کذب خانه (به اصطلاح) ملت واکنش نشان دهند و با انتشار دهندگان اخبار کذب برخورد قاطع کنند.

جناب آقای جعفرزاده در بخش دیگری از گفتگوی خود فرمودند؛ برای شکایت یکی از اینها، حداقل700 مورد سند به دلیل توهین و نشراکاذیب به محکمه قضایی ارائه دادم!
در این خصوص به عرض می رساند؛ که این ادعا کذب محض است و ایشان فقط 17 مورد خبر و تحلیل از پایگاه خبری گیلان نو و حدود 10 مورد خبر از سایت همکارم پرینت گرفتند.
در این بین 16 مورد اخبار در خصوص موضوعاتی نظیر؛ دزدی های شن وماسه یک فرد!، هیئت علمی غیرقانونی یک شخص در دانشگاه، مدرک تحصیلی مورد دار و بورسیه غیرقانونی و موارد مشابه دیگر که در مرحله بازجویی،بازپرسی و دادگاه توانستیم حقانیت و صحت اخبار مان را اثبات کنیم و تنها برای 1مورد خبر که به نقل از سایت دیگری بازنشر گردیده بود، کیفرخواست صادر گردید و در طی مراحل رسیدگی پرونده از اتهاماتی نظیر افترا، توهین به اشخاص عادی، نشر اکاذیب و… تبرئه شدم، که هم در کیفرخواست صادره و هم در رای دادگاه این موضوع قید شده است.
اینکه آقای جعفرزاده می فرمائید؛ 700مورد توهین و نشراکاذیب به ایشان شده، از اساس کذب بوده و اینجانب از همین تریبون اعلام می کنم چنانچه ایشان فقط 1مورد مشمول توهین و یا نشر اکاذیب غیر از آن خبری که بنقل از سایت دیگری بازنشر و برای کیفرخواست صادر شده را آوردند، حاضرم به ده برابر حکم صادره، برایم مجازات در نظر بگیرند.
همچنین از آقای جعفرزاده تقاضا دارم اسناد توهین و نشراکاذیب ما را جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع مردم منتشر کنند تا سیه روی شود، هرکه در او غش باشد!
جناب آقای جعفرزاده در قسمتی دیگر از مصاحبه خود با استفاده از الفاظ توهین آمیز می گویند؛ ” که اینجانب و آقای براری از نظر ایشان خبرنگار نیستیم و از وزارت ارشاد کارت خبرنگاری نداریم!”
در اینخصوص نیز باید عرض کنم که اولا اینجانب نزدیک به 10سال است به طور مستمر با رسانه های گیلان همکاری داشتم، عضو خانه مطبوعات گیلان بودم و رزومه ده ساله فعالیت کاری ام نیز بطور کامل موجود است. علاوه بر آن در حوزه های پژوهشی و ویراستاری نیز تالیفاتی داشته و 5سال پیش بعنوان جوان ترین ویراستار گیلانی در حوزه گیلانشاسی شناخته شدم.
آقای براری نیز تا جایی که اطلاع دارم؛ سالها فعالیت رسانه ای داشته اند و از فعالان خوشنام رسانه ای، حزب الهی و مذهبی شهر به شمار می روند.

از طرفی آقای جعفرزاده در جایگاهی نیستند که بخواهند بگویند ما خبرنگار هستیم یا خیر!

مضافآ جای تاسف دارد ایشان که دو دوره در مجلس حضور دارند، هنوز نمی دانند وزارت ارشاد مرجع صدور کارت خبرنگاری برای فعالان رسانه نیست!

یک نکته ای که قابل تامل می باشد این است که آقای غلامعلی جعفرزاده، از کلیدواژه ای به نام “خبرنگار غیرقانونی” استفاده فرمودند! در این خصوص از ایشان سئوال می شود، در زمانه ای که مبحثی به نام “شهروند خبرنگار” مطرح گردیده و عصر ارتباطات و تکنولوژی است، خبرنگارغیرقانونی چه معنا و مفهومی دارد؟ و در کدام کتاب یا فرهنگ لغات کاربردی روزنامه نگاری در کره خاکی واژه ای به نام خبرنگار غیرقانونی وجود دارد؟

در خاتمه خطاب به آقای جعفرزاده به عرض می رساند، که اولا از ایشان استدعا می گردد ظرف مدت 48 ساعت اسناد700مورد توهین و اکاذیبی که مدعی هستند به ایشان نسبت داده ایم به انضمام مدارک ورود ما به مسائل خانوادگی شان را در هر پایگاه خبری، سایت، وبلاگ یا … ای که صلاح می دانند منتشر کنند، حتی پایگاه خبری گیلان نو به مدیریت اینجانب آمادگی انتشار اسناد مورد ادعای شما را دارد، وگرنه اینجانب حق قانونی خود می داند تا از طریق مراجع قضایی پیگیر توهین ها، افترا، تهمت و … وارده به خود شود.
دوما؛ اینجانب هیچ گاه از شخص شما تقاضای رضایت نکرده و کمافی السابق نیز چنین خواسته ای نخواهد داشت. بدین ترتیب؛ سخن تان که رضایت نمیدهم، اظهارنظری عبث می باشد.

●والسلام علیک/ آرش شعاع شرق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار