کد خبر : 60524
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

وابستگی ۵۰ درصدی بودجه به نفت/ بودجه به حوزه های داخلی نگاه ندارد

وابستگی ۵۰ درصدی بودجه به نفت/ بودجه به حوزه های داخلی نگاه ندارد

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به وابستگی ۵۰ درصدی بودجه سال آینده به نفت، گفت: کسری در لایحه بودجه با رشد ۱۱۷ درصدی همراه است.

به گزارش گیلانستان، رسول فرخی مکیال صبح جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به مهمترین اشکالات لایحه ۱۴۰۰، گفت: از آنجایی که اکثر مردم ما به دلیل شرایط اقتصادی زیر خط فقر هستند انتظار داشتیم که بودجه طبق شرایط اقتصاد مقاومتی و با نگاه به حوزه‌های داخلی نوشته شود.

وی با بیان اینکه کسری در حوزه‌های مختلف در لایحه بودجه رشد ۱۱۷ درصدی دارد، افزود: شاید کلیات بودجه برگشت بخورد زیرا میزان وابستگی به نفت در این بودجه ۵۰ درصد است در حالی که مدیریت فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز در دست ما نیست.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه برگشت بودجه بسیار زمان بر بوده لذا ترجیح ما این است که کلیات آن را اصلاح کنیم، بیان کرد: نمایندگان باید بتوانند با کار جهادی کلیات بودجه را بررسی کنند و اصلاحات لازم را انجام دهند.

فرخی با اشاره به اینکه دولت در این لایحه، طرح‌های اولویت‌دار را مدنظر قرار نداده و اولویت‌ها به سمت طرح‌هایی است که پیشرفت فیزیکی کمی دارند، اظهار کرد: اصلاح بودجه ۱۴۰۰ ضروری است.

وی همچنین به مشکلات طرح‌های عمرانی استانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای تکمیل پل غیر همسطح لاهیجان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و ۴۰ میلیارد تومان نیز برای ارزیابی مسیر در نظر گرفته شده است.

فرخی اضافه کرد: ۴۵ میلیارد تومان طلب پیمانکار پروژه نیز واریز شده و انتظار می‌رود که این پروژه تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه پروژه فاضلاب آستانه اشرفیه پس از بیست سال تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست، افزود: تاکنون بیش از ۹ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و گیلان در حوزه‌های مختلف نسبت به استان‌های دیگر عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد.

وی با اشاره به پروژه کمربندی سیاهکل، گفت: در این پروژه ۹۰۰ متر زیر سازی شده و تاکنون شش میلیارد برای تکمیل آن هزینه شده و قرار است ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل آن اختصاص یابد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار