کد خبر : 22896
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1396- 18: 1

واردات برنج موجب نابودی اقتصاد مقاومتی می‌شود/ مقابله با فساد اداری مطالبه مردم و رهبری است

واردات برنج موجب نابودی اقتصاد مقاومتی می‌شود/ مقابله با فساد اداری مطالبه مردم و رهبری است

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرانجام مشابه تخصیص بودجه پسماند از صندوق توسعه ملی با صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: وجود فساد در سیستم اداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طوری است که رتبه کشور را در بین کشورهای دارای فساد اداری در حال افزایش دادن است.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد ظهر امروز در نشست مطالبه‌گری به‌وقت مردم در سالن نشست‌های مطالبه‌گری بسیج دانشجویی استان گیلان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: مردم و مسئولان باید از انقلاب اسلامی حفاظت کرده و قدر آن را بدانند.

وی با بیان اینکه در مسیر انقلاب اسلامی نکات مثبت و منفی فراوانی وجود دارد که یکی از این نکات منفی، وجود فساد در سیستم اداری کشور است تصریح کرد: وجود فساد در سیستم اداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طوری است که رتبه کشور را در بین کشورهای دارای فساد اداری در حال افزایش دادن است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصرف چای خشک کشور ۱۱۰ هزار تن است بیان کرد: یکی از راه‌کاری‌های ارتقای تولید داخلی و کاهش قاچاق کالا بحث تعرفه ۱۰۰ درصدی است که از راه تعرفه ۱۰۰ درصدی برای کشور درآمدی حاصل می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به وجود مافیای چای در کشور بخشی از این مافیا را در داخل بدنه دولت و بخش دیگر را در اقتصاد کشور دانست و افزود: وجود این مافیا در بدنه دولت و اقتصاد کشور باعث جابه‌جایی در قیمت محصولات و تولیدات داخلی می‌شود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه وضع پسماند در استان‌های شمالی بحرانی است گفت: مشکلی که در حوزه پسماند در گیلان است، مسئله زباله‌های بیمارستانی است.

وی با اشاره به اینکه دولت حرکت خوبی در بودجه سال ۹۷ انجام نداد افزود: دولت ردیف بودجه‌ای بالغ‌بر هفت هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به پسماند اختصاص داد‌ و  سرانجام دولت از تخصیص بودجه پسماند از صندوق توسعه ملی را مانند صندوق ذخیره فرهنگیان است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی هدف از تشکیل صندوق توسعه ملی را حمایت از بخش خصوصی خواند و خاطرنشان کرد: برداشت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پایان خدمت بازنشستگی و هفت هزار میلیارد تومان در بخش پسماند از این صندوق اقدام اشتباهی از سوی دولت بود.

وی با تأکید بر  اینکه مجلس طبق قانون نمی‌تواند در بخش مربوط به برداشت‌های صندوق توسعه ملی دخالت کند بیان کرد: مجلس نمی‌تواند درباره موضوعاتی که خلاف سیاست‌های نظام است قانون وضع کند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه افرادی که سراوان را به‌عنوان محل دفن زباله انتخاب کردند مغز معیوبی داشتند تصریح کرد: این افراد مریض بودند که چنین اقدامی کردند و سلامت یک‌میلیون جمعیت مردم رشت را مورد تهدید قراردادند.

وی با اشاره به آسیب‌های دفن زباله در سراوان به انسان‌ها، پرندگان و حیوانات آن منطقه گفت: ضعف سیستم شهرداری و شورا منجر به این شد تا بودجه کمتری نسبت به ساری و نوشهر در حوزه پسماند بگیرند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان عدم گرفتن بودجه کافی را به دلیل رانت‌های شورا و شهرداری دانست و افزود: پروژه‌ای که آغاز نمی‌شود بودجه‌ای نیز به آن تعلق نمی‌گیرند بنابراین ساری و نوشهر بودجه بیشتری گرفتند.

وی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر خرید و اجرای زباله‌سوزی در گیلان بیان کرد: امیدوارم شهردار جدید با کمک شورای شهر رشت مشکل سراوان را به‌زودی برطرف کنند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی فساد اقتصادی و اداری را دو لکه سیاه دانست و گفت: مقابله با فساد اداری مطالبه مردم و مقام معظم رهبری است.

وی با تأکید بر وجود آلودگی اداری و اقتصادی در قوه قضائیه بیان کرد: رئیس قوه قضائیه نیز تذکر داده است اگر قاضی‌ای فساد کند اسمش منتشر خواهد شد ولی بنده معتقدم باید این کار زودتر انجام می‌شد.

کوچکی نژاد با اشاره به برخورد با قضات متخلف تصریح کرد: بخشی از فساد اداری مربوط به دولت و حتی مربوط به مجلس است، برخی رانت‌ها در حوزه نمایندگی نیز بروکراسی زشت اداری را روزبه‌روز افزایش می‌دهد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید برافزایش ۱۵ درصدی حجم دولت اظهار کرد: این حجم از افزایش دولت منجر به نابود کردن بخش خصوصی که موتور اقتصادی کشور است می‌شود.

وی با بیان اینکه نابودی بخش خصوصی گسترش فساد اداری را به همراه دارد گفت: در بحث صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از بزرگ‌ترین سو استفاده‌ها و اختلاس‌های پس از انقلاب را مشاهده کردیم.

کوچکی نژاد با اشاره به ساماندهی برنامه هدفمندی یارانه‌ها افزود: این سازمان از سال ۸۹ تا امروز بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از مردم پول گرفته است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروع تحقیق و تفحص درباره یارانه‌ها و برداشت‌های غیرمنطقی دولت در حوزه آب، برق و گاز از مردم گفت: مسئولیت این کار را خودم به عهده گرفته‌ام و در این سازمان مستقر شدیم و شب و روز این تحقیق را جلو می‌بریم تا بتوانیم با رانت در دولت مقابله کنیم.

وی با اشاره به دستگیری مدیران متخلف بیان کرد: شش مدیر متخلف ظاهر هستند و هنوز متخلفین باطنی شناسایی نشده‌اند و باید عزل شوند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان دستگیری برخی مدیران استانی را مربوط به بحث شن و ماسه دانست و گفت: قیمت شن و ماسه بسیار زیاد است درنتیجه ارزش زیادی دارد.

وی با اشاره به ایجاد شورای سیاست‌گذاری شن و ماسه در استان گفت: امیدواریم این شورا بتواند معضلاتی که در حوزه محیط زیستی و حفاظت از بیت‌المال وجود دارد را حل کند.
نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصرف دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن برنج در کشور گفت: متأسفانه واردات برنج در کشور باوجود تذکراتی که مقام معظم رهبری داده‌اند موجب نابودی اقتصاد مقاومتی می‌شوند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار