کد خبر : 25791
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1397- 21: 18

واردات کالای چینی در منطقه آزاد ضربات مهلکی به اقتصاد کشور زده است/ پیگیر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آستارا میباشم

واردات کالای چینی در منطقه آزاد ضربات مهلکی به اقتصاد کشور زده است/ پیگیر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آستارا میباشم

فلسفه ی منطقه آزاد این است که توسعه ی صادرات منجر به توسعه ی اشتغال در کشور شود در واقع در پس صادرات اشتغال می باشد فلسفه ی منطقه ی آزاد هم همین است ولی متأسفانه نه فقط در منطقه ی آزاد انزلی بلکه در تمامی مناطق آزاد کشور ما شاهد واردات بی رویه ی کالاهای چینی می باشیم .

به گزارش گیلانستان، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در گفتگو با خبرنگار رویداد گیلان در خصوص واردات بی رویه کالا در منطقه آزاد انزلی گفت:فلسفه ی منطقه آزاد این است که توسعه ی صادرات منجر به توسعه ی اشتغال در کشور شود در واقع در پس صادرات اشتغال می باشد فلسفه ی منطقه ی آزاد هم همین است ولی متأسفانه نه فقط در منطقه ی آزاد انزلی بلکه در تمامی مناطق آزاد کشور ما شاهد واردات بی رویه ی کالاهای چینی می باشیم و این مسئله ضربات بسیار مهلکی را به اقتصاد کشور وارد می کند به نظر من این مسئله باید سامان دهی شود و مدیریت سازمان مناطق آزاد باید قوت و شدت پیداکند.
وی در ادامه اظهار کرد: ما بحث مشکل اقتصاد را در کشور داریم همین مناطق آزاد در کشور جای اینکه اشتغال و صادرات را توسعه دهند و کشور را به لحاظ صادرات و اشتغال توانمند کنند اما به گونه ای معکوس عمل می کنند واین مسئله ضربه ی مهلکی را به اقتصاد کشور ما وارد می کند و این روال فقط برای منطقه آزاد انزلی مطرح نمی باشد بلکه در تمامی مناطق آزاد کشور وجود دارد. امیدوارم که دولت بتواند این مسئله را مدیریت نماید و ما از این حالت خارج شویم..

رئیس کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عدم شفافیت مالی و عملکردی منطقه آزاد انزلی اظهار کرد:من در مورد منطقه آزاد انزلی نمی توانم به صورت جزئی اظهار نظر کنم چون اطلاعات کافی در این مورد ندارم اما به صورت کلی عرض کردم که هم در منطقه ی آزاد انزلی و هم در سایر مناطق آزاد کشور این مشکل وجود دارد و در مورد اینکه از لحاظ مدیریتی چه شرایطی در منطقه آزاد انزلی می گذرد،آقای خسته بند بیشتر در جریان است و از انجایی که این مسئله در حوزه ی کاری ایشان می باشد بهتر میتوانند اظهار نظر کنند.
داداشی در باب اینکه منطقه ی آزاد برای آستارا چه سود و زیانی دارد اذعان داشت: ما در آستارا منطقه ی آزاد نداریم اما پیگیر شکل گیری منطقه ی آزاد و ایجاد منطقه ی ویژه ی دوم اقتصادی در شهر آستارا و در ترمینال راه آهن آستارا به آستارا می باشیم به دلیل اینکه زیر ساخت های منطقه ی آزاد در شهرستان آستارا وجود دارد.
وی افزود: مادر خصوصی ترین بندر کشور راه آهن و پایانه ی صادراتی ترانزیت در اختیار داریم، در واقع شهرستان آستارا پتانسیل تشکیل یه منطقه ی آزادی با وسعت بالا را دارد اما متأسفانه این نکته مورد غفلت سازمان منطقه آزاد کشور و مدیران گیلان قرار گرفته است.
داداشی در ادامه گفت : بر اساس فلسفه ای که منطقه ی ازاد دارد؛ یعنی بحث توسعه ی صادرات و استقرار صنایع تبدیلی و کارخانجات صنایع ترکیبی و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، ما می توانیم هم افزایی خوبی را در شهرستان آستارا با توجه به زیرساخت های حمل و نقل در این شهرستان پیش رو داشته باشیم؛ ولی مورد غفلت قرار گرفته است. ما انتظار داریم که این بحث از طریق دولت مردان پیگیری شودو نتیجه ی خوبی حاصل گردد.
وی در پایان گفت:بنده به عنوان نماینده مردم بحث ایجاد منطقه ی ویژه ی اقتصادی دوم را در ترمینال باراندازی راه آهن آستارا به آستارا پیگیر می باشم و تقریبأ تمامی کارهای آن انجام شده است و امیدوارم هرچه سریعتر در زمینه منطقه ی ویژه ی اقتصادی شدن تکمیل شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار