کد خبر : 58622
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آبان 1399- 52: 17

مزد فعالیت در ستاد انتخاباتی روحانی را بدهید!

واکاوی انتشار نامه ای عجیب از استاندار کرمانشاه خطاب به نوبخت+ تصویر

واکاوی انتشار نامه ای عجیب از استاندار کرمانشاه خطاب به نوبخت+ تصویر

نامه ای منتسب به هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در فضای مجازی و برخی خبرگزاری ها منتشر گشته با این محتوا که بیست نفر از فعالین ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال های ۹۲ و ۹۶ در اداره ای مشغول به کار نگشته اند و چون زمان کمی تا پایان کار دولت تدبیر و امید مانده است، لطفا مزد فعالیت این افراد در ستاد رییس جمهور را بدهید و در دستگاه های دولتی استخدامشان کنید.

به گزارش گیلانستان، نامه ای منتسب به هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در فضای مجازی و برخی خبرگزاری ها منتشر گشته با این محتوا که بیست نفر از فعالین ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال های ۹۲ و ۹۶ در اداره ای مشغول به کار نگشته اند و چون زمان کمی تا پایان کار دولت تدبیر و امید مانده است، لطفا مزد فعالیت این افراد در ستاد رییس جمهور را بدهید و در دستگاه های دولتی استخدامشان کنید. این نامه خطاب به محمدباقر نوبخت نوشته شده است.

چند نکته پیرامون نگارش این نامه رسمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند. اول اینکه فعالیت در ستاد انتخاباتی آیا مجوزی است برای حضور در اداره های دولتی و گرفتن مناصب مختلف؟! لزوما هر فردی که در ستاد یک کاندیدا فعالیت می کند، از صلاحیت، علم و کارآمدی کافی برای حضور در اداره ای برخوردار است؟! علاوه بر اینکه استاندار کرمانشاه خواهان یک شغل اداری ساده برای این بیست نفر نیست و مدیریت و مسئولیت و حضور در هیات مدیره ای را مدنظر قرار داده است.

دومین مساله اما این حد از بی شرمی یک مسئول دولتی است که برای بهره بردن عده ای از رانت حضور در ستاد انتخاباتی رییس جمهور الزاما می بایست به جایگاهی برسند و مزدشان را دریافت کنند. اساس این رانت امری غیر قانونی و بر خلاف تمام قوانین استخدامی و رویه های جاری در سیستم دولتی است. حالا اگر یک مسئول رده بالای دولتی مانند استاندار به معاون رییس جمهور نامه رسمی بزند که لطفا کاری غیر قانونی انجام بدهید و این افراد را نیز بر سر سفره انقلاب بنشانید، از آن قصه هایی است که مانندش را شاید دیگر به چشم نبینیم.

نکته دیگر اما این است که افراد موضوع نامه کذایی چه مزیتی جز حضور در ستاد انتخاباتی حسن روحانی دارند که معاون رییس جمهور باید جایی برایشان پیدا کند؟! آیا بازوند حاضر است برای خیل مراجعانی که بابت بیکاری فرزندانشان دست به دامن استاندارشان شده اند هم نامه نگاری کند و خواستار گشایشی برای آن ها بشود؟! مگر کرمانشاه فقط همین ۲۰ نفر بیکار را دارد که تنها برای آن ها چنین کاری انجام شده است؟! البته که بعید است این ها هم بیکار باشند و احتمال بسیار زیاد توقعشان برای رسیدن به جایگاهی درخور فعالیتشان برآورده نشده است و به دنبال مقام و مسئولیتی هستند.

البته آن بیست نفر و استاندار کرمانشاه در پی مشاهده رویه شومی که در دولت تدبیر و امید رواج دارد چنین درخواستی را مطرح کرده اند. هنگامی که این افراد می بینند هیات مدیره شرکت های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبدیل شده به پاتوق فعالان ستاد انتخاباتی روحانی، آن ها نیز حضور در جایگاهی مشابه ایشان را حق خود می دانند و برای به دست آوردنش، حاضر هستند که هر کاری انجام بدهند. بر فرض محال هم که اصلا قانونی وجود نداشته باشد که چنین کاری را نفی نماید؛ آیا دیگرانی در همان استان نیستند که از ۲۰ نفر مورد نظر استاندار کرمانشاه، دارای صلاحیت بیشتری برای حضور در جایگاه های مدنظر ایشان باشند؟!

در این میان یک سوال باقی می ماند که مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی چرا در مقابل بی قانونی های آشکار توسط دولت، سیاست سکوت مطلق را پیشه خود کرده اند. تعامل یعنی چوب لای چرخ همدیگر نگذاشتن و همکاری برای انجام کارها به بهترین شکل ممکن؛ نه اینکه یک طرف انواع بی قانونی ها را انجام بدهد و برای استفاده از رانت و انجام کاری بر خلاف قوانین کشور نامه نگاری رسمی بکند و باز هم شاهد سکوت این دو نهاد تقنینی و نظارتی باشیم. ما از دولتی که رویه اش انجام کارهایی است مانند آن چه که تعریفش گذشت، توقعی نداریم اما حداقل انتظارمان از مجلس و قوه قضاییه ای که مدعی انقلابی گری هستند، این است که در مقابل بی قانونی بایستند و تعامل در امور اجرایی را با جلوگیری از تخلف یکی ندانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد حسین چهارشنبه , ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵

هزار نفر با این بهانه تو استان گیلان جذب شدن برای کسب مهم نبود، الان ابن نامه چیز مهمی نیست الکی وقت خودتان را تلف نکنید، تمام سازمان های نظارتی تو استان ها همه از این فرصت سو استفاده کرده آشنایان خودشان سر کار بردند.

ناشناس پنجشنبه , ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱:۰۶

استاندار کرمانشاه کمتر از اندازه ای که فتحعلی شاه ایران رو به باد داده کرمانشاه رو به باد نداده
فقط خدا خبر داره این از خدا بی خبر چه فسادهایی مرتکب شده
مگر این مملکت نیرو اطلاعاتی امنیتی نداره؟
این آدم بطور رسمی این نامه رو نوشته شما خودت حساب کن دزدکی چه جنایتها که مرتکب نشده
محض رضای خدایی که فقط نظاره گر کرمانشاهه شما رسانه ای ها کاری بکنید برای کرمانشاه
چرا جیک و پوک این به ظاهر آدم رو درنمیارید؟
چرا رانتهاش رو رو نمیکنید؟
چرا سوء استفاده ها و چپاولهاشو جار نمیزنید؟
مخصوصا الان که کدخداشونم درحال رفتنه و دیگه احتمالا امیدی به موندن نداره بدون شک خیلی بیشتر از چیزی که تا حالا چپاول کرده و حق و ناحق کرده انجام میده

ناشناس جمعه , ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

حتما رانتخوارا و مملکت خوارها باید مث خاوری برن کانادا تا بگید چی شد و چی کرد؟
این اقدام یه سرنخ عالی برای اینکه این آدم چکاره ست نمیتونه باشه؟
چرا این به ظاهر آدم و امثال این زیر ذره بین نهادهای مربوطه نیستند تا جلو فساد و حاتم بخشیهاشون گرفته بشه؟
یعنی واقعا هیچکس نفهمیده چکارها که نکرده تو کرمانشاه؟

رفتن به نوار ابزار