کد خبر : 51839
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد:

واکسیناسیون ۴۰۰ زائر گیلانی سرزمین وحی در مرکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان گیلان

واکسیناسیون ۴۰۰ زائر گیلانی سرزمین وحی در مرکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان گیلان

.

به گزارش گیلانستان، سیاوش غلامی سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ۴۰۰ نفر از حجاج گیلانی توسط جمعیت هلال احمر واکسیناسیون شدند

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر با سازمان حج و زیارت در راستای واکسیناسیون حجاج بیان کرد: معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر اقدامات مربوط به واکسیناسیون حجاج را انجام و عوامل این معاونت مسئولیت آن را بر عهده داشته اند.

غلامی با اشاره به فرآیند زمانی واکسیناسیون اذعان داشت: واکسیناسیون حجاج از ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و تا ۸ خرداد ماه پایان یافت.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: واکسیناسیون حجاج یک تا دو ماه قبل از سفر حج انجام می‌شود، همچنین تزریق این واکسن برای حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع بیمارهای عفونی ضروری است.

سیاوش غلامی با اشاره به آمار حجاج واکسینه شده، خاطرنشان کرد: حوزه درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گیلان در سال جاری، بالغ بر ۴۰۰ نفر را واکسینه نموده است که این تعداد متشکل از ۵ کاروان زیارتی در شهرستان های رشت، آستانه اشرفیه، تالش و لنگرود بوده است که برای تسهیل واکسیناسیون حجاج، تیم واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در سه شهرستان مستقر شدند.

شایان ذکر است؛ همه ساله با نزدیک شدن به ایام حج، قبل از هر اقدامی به منظور پیشگیری از بیماری، حجاج واکسن مننژیت را دریافت می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار