کد خبر : 44189
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

واکنش شرکت توزیع برق به انتقاد نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی

واکنش شرکت توزیع برق به انتقاد نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی

در پی انتقاد شدید نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از شرکت توزیع برق گیلان، این شرکت با ارسال جوابیه‌ای به ارائه توضیحات پرداخت.

به گزارش گیلانستان در پی انتقاد منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از عملکرد شرکت توزیع برق گیلان این اداره با ارسال جوابیه‌ای ۶ بند به ارائه توضیحات پرداخت.

متن کامل توضضیحات شرکت توزیع برق به قرار زیر است:

۱- در حوزه شهرستان رودبار در سال ۱۳۹۷ در بخش توسعه و احداث و تأمین برق متقاضیان مبلغ ۳۴ هزار و ۶۹۴ میلیون ریال و در بخش اصلاح و بهینه‌سازی شبکه و جایگزینی کابل خود نگهدار با شبکه فرسوده مبلغ ۳۰ هزار و ۸۶۰ میلیون ریال تأمین اعتبار گردید که عملیات اجرایی آن شامل نصب ۴۸ دستگاه ترانسفورماتور مجموعاً با ظرفیت چهار هزار و ۳۵۰ کیلوولت آمپر، احداث چهار هزار و ۵۳۵ متر شبکه فشار متوسط و احداث و جایگزینی ۱۶ هزار و ۴۲۰ متر شبکه فشار ضعیف هوایی با کابل خود نگهدار بجای شبکه فرسوده بوده که تمامی این پروژه‌ها به‌طور کامل در سال ۱۳۹۷ اجرا گردیده است.

در سال ۱۳۹۸ نیز در بخش توسعه و احداث و تأمین برق متقاضیان مبلغ ۴۸ هزار و ۹۴۳ میلیون ریال و در بخش اصلاح و بهینه‌سازی شبکه و جایگزینی کابل خود نگهدار با شبکه فرسوده مبلغ ۳۹ هزار ۷۳۶ میلیون ریال تاکنون تأمین اعتبار گردیده که عملیات اجرایی آن در دست اقدام می‌باشد.

۲- در خصوص روستای ساری چم به استحضار می‌رساند که در حوزه شهرستان رودبار روستای بدون برق بالای ۱۰ خانوار وجود ندارد و روستای فوق در آخرین سرشماری نفوس مسکن (سال ۹۵) دارای ۱۲ خانوار (سکونت دائم ۵ خانوار دامدار و سکونت غیر دائم و فصلی ۷ خانوار باغی) می‌باشد. در سال گذشته از سه روستای فاقد برق که مورد پیگیری نماینده محترم رودبار بودند، روستای برند در حوزه لوشان با احداث شبکه و روستای گردلات در حوزه عمارلو از طریق فتوولتائیک (انرژی خورشیدی) پس از تائید دفتر محترم برق روستایی شرکت توانیر با اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد ریال تأمین اعتبار گردید و عملیات اجرایی آن نیز در دست اقدام می‌باشد. روستای ساری چم نیز پس از اخذ مجوز سازمان منابع طبیعی و در صورت بازدید و تائید دفتر محترم برق روستایی شرکت توانیر (با توجه به سکونت دائم فقط ۵ خانوار) در فرآیند تأمین اعتبار در سال آتی قرار خواهد گرفت.

۳- در خصوص عدم جمع‌آوری پایه‌های موجود جهت اجرای پروژه سد دیورش به استحضار می‌رساند که این شرکت همکاری لازم را با شرکت محترم آب منطقه‌ای گیلان به‌عنوان متولی پروژه سدسازی در این زمینه داشته و اعلام شرایط نیز در اسرع وقت صادر شده است و قرارداد هم توسط شرکت محترم آب منطقه‌ای گیلان با شرکت پیمانکاری برق جوان نیرو منعقد گردیده و این پروژه در هفته جاری به اتمام خواهد رسید.

۴- در خصوص درخواست نماینده محترم جهت رفع ضعف برق در منطقه خورگام به استحضار می‌رساند در سه روستای نوده، ناش و سیبن به علت داشتن ضعف برق درخواست رسیدگی نموده بودند که جهت رفع مشکل مذکور، طرح احداث 985 متر شبکه هوایی 20 کیلوولت با کابل خود نگهدار و نصب 4 دستگاه ترانسفورماتور به مجموع قدرت 575 کیلوولت آمپر با اعتبار 9450 میلیون ریال در روستاهای فوق در حال اجرا می‌باشد و مشکل ضعف برق در فصل گرم سال کاملاً مرتفع خواهد گردید.

۵- در خصوص تخریب خطوط برق در جریان سیل اخیر در بخش لوشان از شهرستان رودبار، کلیه شبکه‌های آسیب‌دیده ناشی از سیلاب اصلاح و پایدار گردید و چنانچه موارد خاصی مدنظر نماینده محترم شهرستان رودبار وجود دارد می‌توانند اعلام فرمایند تا سریعاً نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

۶- در خصوص عدم تعامل مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با نماینده محترم مردم شریف شهرستان رودبار به استحضار می‌رساند، ایشان در روز شنبه ۰۲‏/۰۹‏/۹۸ به همراه یک نفر متقاضی کار، بدون هماهنگی قبلی و هم‌زمان با برگزاری جلسه ویدئوکنفرانس مهندس طالبی مدیرعامل شرکت با معاون محترم هماهنگی توزیع توانیر و مدیران عامل محترم سایر شرکت‌های توزیع کشور، در شرکت حضور پیدا کردند و از معاون منابع انسانی این شرکت درخواست کردند که نسبت به جذب شخص همراه اقدام گردد. آقای آذرنوا معاون منابع انسانی نیز اظهار داشت که جذب نیروی انسانی تنها با انجام فرآیند آزمون و در چارچوب مجوزات حوزه معاونت محترم منابع انسانی و تحقیقات شرکت مادر تخصصی توانیر امکان‌پذیر است.

نماینده محترم رودبار با شنیدن این موضوع شرکت توزیع برق را ترک و منتظر اتمام جلسه ویدئو کنفرانس مدیرعامل شرکت نشدند. لازم به ذکر است که در صورت هرگونه هماهنگی از قبل، قطعاً مدیرعامل شرکت در خدمت کلیه نمایندگان محترم و عزیز استان خواهند بود.

به گزارش فارس، نماینده مردم رودبار در گفت‌وگویی در تاریخ دوم آذرماه با انتقاد و گلایه شدید از مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان، وزیر نیرو را به دلیل نابرابری در توزیع برق علی‌رغم سهم بالای این شهرستان در تولید این انرژی اخطار داده بود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار