کد خبر : 12513
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1396- 23: 19

واکنش عضو شورای رشت به حواشی پیش آمده از همایش طلاب و روحانیون/ هیچ هدیه ای از طرف بنده داده نشد

واکنش عضو شورای رشت به حواشی پیش آمده از همایش طلاب و روحانیون/ هیچ هدیه ای از طرف بنده داده نشد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با حضور در دفتر تحریریه گیلانستان به بخشی از گزارش عملکرد خود در شورای چهارم اشاره و وضعیت شهر رشت را تشریح نمود.

به گزارش سرویس سیاسی گیلانستان، سید امیر حسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با حضور در دفتر تحریریه گیلانستان به بخشی از گزارش عملکرد خود در شورای چهارم اشاره کرد و به سوالات ما پاسخ داد.

وی در ابتدای سخنانش ضمن تبریک ایام و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شورای چهارم با تمام فراز و نشیب هایی که داشت، اکنون به روزهای آخرش رسیده و زمانی است که باید عملکرد ها مورد آزمایش و ارزیابی قرار گیرد.

بیشترین تمرکز بنده در حوزه مالی، بودجه و حسابرسی های شهرداری بود

علوی با بیان اینکه بیشترین تمرکز بنده در این ۴ سال بر حوزه مسائل مالی، بودجه و حسابرسی های شهرداری بود، خاطرنشان کرد: فعالیت مان را بر بخش افزایش منابع درآمدی و به عبارتی تنظیم بودجه شهرداری جلو بردیم که خروجی مناسبی برای شهرداری داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۴ رشد بالای ۱۰۰ درصدی داشت، افزود: درآمدهای شهرداری افزایش پیدا کرده و در منابع محقق شده با رشد ۸۶ درصدی مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۵ عدد بودجه شهرداری ۸۵۰ میلیارد تومان بود، اظهار داشت: در نسبت تحقق درآمدها در پایان شورای سوم یعنی سال ۹۱ و پایان شورای چهارم یعنی سال ۹۵ رشد ۵ برابری داشتیم که عدد قابل ملاحضه ای می باشد.

علوی با تاکید بر اینکه پروژه های عمرانی زیادی در شورای چهارم انجام دادیم، گفت: جمع آوری آبهای سطحی، احداث و استانداردسازی پارک ها و بسیاری از پروژه های خرد و کلان از برنامه های شورای چهارم بود.

شورای چهارم نشان داد که در شرایط سخت هم می توان کار کرد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با بیان اینکه این شهر تغییر و توان کارکردن را دوباره در خود حس کرد، گفت: شورای چهارم در این زمینه موفق بود و نشان داد که در شرایط سخت هم می توان کار کرد.

وی افزود: بیشترین نقطه ضعف شورای چهارم را در حوزه مدیریت های داخلی می بینم که نتوانست یک نظام هماهنگ در کارهای خود فراهم کند و همچنین نتوانست یک اطلاع رسانی مناسب در حوزه کارها و فعالیت های انجام شده به مردم داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه درحوزه شهرسازی، طرح تفصیلی رشت “به روز” شد، گفت: خیلی از جاها نیاز به بازبینی دارد، بزرگترین دغدغه جوانان و خانواده ها، اشتغال است. نگاه ما جذب سرمایه گذاری خصوصی خصوصا در بخش گردشگری است. باید از طبیعت خدادادی رشت استفاده و توجه ویژه ای شود. ما ۶۰ پروژه بزرگ سرمایه گذاری را به شهر آوردیم، که باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای کشور، شهر و نظاممان برنامه هایی داریم، افزود: انتخابات پیش رو فصل جدیدی در حوزه مدیریتی این شهر خواهد بود و باید فضایی فراهم کنیم که خروجی این انتخابات ان شاالله رشد و پیشرفتی برای شهر عزیزمان رشت داشته باشد. متاسفانه برنامه های خاصی در حوزه فرهنگی شهر رشت تدوین نشده است. اولین کاری که شورای پنجم باید انجام دهد، یک طرح جامع فرهنگی و یک نقشه راه فرهنگی است.

علوی با بیان اینکه در این سالها بیشتر تمرکزمان بر روی اصلاح ساختارها بود، گفت: برنامه بلند مدت و جامع شهر رشت باید رقم بخورد و راه نجات رشت را در حوزه اشتغال، گردشگری و سرمایه گذاری خصوصی می دانم.

تلاشمان را می کنیم تا رای اعتماد مردم را دوباره به دست آوریم

وی با اشاره به انتخابات پنجمین دوره شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: این که سید امیر حسین علوی در شورای بعدی خواهد بود یا نخواهد بود را به مردم واگذار میکنیم و به انتخاب مردم بستگی دارد اما بنده و تمام دوستانی که در کنار ما حضور دارند، تمام تلاشمان را می کنیم تا رای اعتماد مردم را دوباره به دست آوریم.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه فضای انتخاباتی امروز، فضای انتخاباتی اخلاق مدار نیست، بیان نمود: عده ای به محض اینکه ببینند یک فرد خوب کار می کند، شروع به تخریبش می کنند. اکثر رسانه ها در اختیار برخی از افرادی قرار گرفته که رسالت خود را نشناخته اند و بعضا کارهایی میکنند که درست نیست.

هیچ هدیه ای از طرف بنده به طلاب و روحانیون داده نشد

علوی با بیان اینکه مظلوم کشی در شهر بیداد می کند، گفت: برخی برای رسیدن به مطامع خود حاضرند هرکاری انجام دهند. آرزو می کنم خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت پیرامون حواشی پیش آمده از جلسه با طلاب و روحانیون و اهدای “عمامه” به آنان خاطرنشان کرد: این قضیه متاسفانه به اشتباه در بین برخی از افراد جا افتاده است. عده ای از دوستان ما به منظور تجلیل از مقام روحانیت در عید بزرگ مبعث مراسمی برگزار کرده و از ما نیز به عنوان یکی از سخنرانان دعوت نمودند. این مراسم چندین بخش داشت و یک روحانی سخنرانی کرد، مولودی خوانده شد و در انتها نیز توسط روحانیون ارشد و باسابقه استان عمامه هایی به حاضرین اهدا شد.

علوی ادامه داد: بنده صرفا یکی از حامیان مالی این مراسم مذهبی و معنوی بودم و تهیه هدایای مراسم بر عهده بنده نبود. منتها دوستان از ما درخواست کمک کرده و بنده هم از آنجایی که خودم را یک بچه هیئتی و مسجدی می دانم، بخشی از هزینه ها را متقبل شدم. هدایا را نیز آن روحانیون باسابقه به طلاب دادند و هیچ هدیه ای از طرف بنده به کسی داده نشد.

باید هر روز حرکت و هر روز خدمت کنیم

وی همچنین با اشاره به ائتلاف های انخابات شورا گفت: لیست های مختلفی در انتخابات منتشر می شود و بنده هم در بعضی از لیست های قشری و هم در بعضی از لیست های جناحی و سیاسی حضور دارم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم عزیز رشت تمنای دعای خیر دارم و از خداوند در این فراز و نشیب هایی که اتفاق می افتد، سپاسگزارم و امیدوارم این لیاقت در من باشد یا یکبار دیگر بتوانم خدمتگزار مردم باشم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: شهر ما چند دهه عقب افتاده است و به همین دلیل اعتقادمان این است که باید “هر روز حرکت و هر روز خدمت کنیم”.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار