کد خبر : 2332
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۶:۴۲

واکنش علیرضا زاکانی به لغو سخنرانی اش در دانشگاه آزاد رشت

واکنش علیرضا زاکانی به لغو سخنرانی اش در دانشگاه آزاد رشت

جریانات قدرت‌طلب و سیاسی معلوم‌الحال، به دنبال بهره‌برداری ابزاری از اساتید، دانشجویان، کارمندان و امکانات گسترده مهیاشده در دانشگاه آزاد هستند.

به گزارش درگیلان، پس از وقایع صبح روز دانشجو در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و لغو مراسم بسیج دانشجویی این دانشگاه توسط مسئولان، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که جزء میهمانان مراسم بود و از ورودش به دانشگاه جلوگیری شد، در نامه‌ای به  اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد نوشت:

روز دانشجو را خدمت خانواده محترم دانشگاه بویژه دانشجویان پرتلاش مراکز آموزش عالی سراسر کشور تبریک عرض کرده و برای افتخار آفرینان تاریخ ساز شانزدهم آذر سال 1332 علو درجات را از درگاه احدیت خواستارم.

زاکانی ادامه داد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش فرزندان این مرز و بوم و تلاش اساتید و دانشجویان این دانشگاه در علم آموزی و دانش اندوزی بر هیچ منصفی پوشیده نیست و خدمات دست اندکاران و خدمتگزاران آن نیز آشکار و روشن می باشد ولی از دیر باز اداره خانوادگی و توجه گروهی و باندی به این مجموعه بزرگ، آسیب های بسیاری را متوجه اساتید، دانشجویان، کارمندان و خانواده آنها نموده است.

در ادامه تاکید شد: مرور بیش از سه دهه از تاسیس این دانشگاه و فراز و نشیب‌های موجود حکایت گر توجه مافیای قدرت و ثروت به این مجموعه گران سنگ است، از این رو عناصر پدر خوانده و پشت صحنه آن با همه توان، خود را حافظ منافع و مصالح شخصی و گروهی خود دانسته تا جایی که این مجموعه دانشگاهی را که با امکانات ملت و بویژه شهریه دانشجویان آن توسعه یافته است را ملک طلق خود می‌شمارند و خود را مستغنی از پاسخگویی به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز مسئول در کشور می‌دانند.

زاکانی در این نامه افزود: تغییر و تحول مدیریتی در این دانشگاه، امیدی را جهت تغییر رویه نادرست قبلی و مشارکت پذیری، پاسخگویی، شفافیت و ارتقاء آموزشی و پژوهشی و تعمیق فرهنگ در این محیط علمی و فرهنگی زنده نمود ولی زود این روزنه امید با بازگشت عناصر نشاندار و صاحب پرونده‌های آنچنانی به ناامیدی گرایید و امروز به طریقی دیگر راه غلط گذشته دنبال شده و بدتر از آن جریانات قدرت طلب و سیاسی معلوم‌الحال، بدنبال بهره برداری ابزاری از اساتید، دانشجویان، کارمندان و امکانات گسترده مهیا شده در این مجموعه هستند و بجای قانون مداری، بالا بردن کیفیت آموزشی و پژوهشی، رسیدگی به اوضاع صنفی و خدماتی خانواده عظیم و زحمت کش این دانشگاه و ایجاد شفافیت در درآمدها و مصارف بدنبال فضای اختناق و بسته و ایجاد فشار مضاعف بر فرزندان ارزشی و فداکار آن دارند.

زاکانی تاکید کرد: آیا قانون مداری و قبول ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش عالی کشور بر تصمیمات گروهی و باندی رجحان ندارد. آیا بهتر نیست برای دانشجویان و دانشگاهیان حق دانستن و انتخاب قایل شد و از اداره پادگانی دانشگاه‌ها دست برداشت. آیا پرداختن به کیفیت آموزشی و پژوهشی ارجح به بالابردن میزان درآمد دانشگاه آزاد اسلامی نیست. آیا توجه به فرهنگ عمیق اسلامی که دانشگاه مزین به نام آن است از بی موالاتی فرهنگی و بی توجهی به ارزش ها ترجیح ندارد. آیا شفافیت و پاسخگویی بهتر از کتمان کردن امور و نامحرم دانستن دانشجویان ، اساتید و کارمندان این دانشگاه نیست. آیا …. به هر حال دیگر نمی‌توان بر مدار خانوادگی و باندی این مجموعه بزرگ دانشگاهی را اداره کرد و سرمایه‌های مادی و معنوی آن را قربانی اهداف جریانی خاص کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه رویه غلط مدیریت این دانشگاه سبب شد که بنده از حضور و خدمت گذاری به دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، رشت و علوم و تحقیقات تهران محروم شوم اظهار داشت: طبق قرار قبلی بنا بود به متاسبت روز دانشجو در این سه دانشگاه خدمت عزیزان برسم و به سهم خودم پاسخگویی و شفافیت را پیشه کنم ولی برخی از مدیران خاص این دانشگاه این امر را مطلوب خود ندانستند و مانع از حضورم گردیدند و بنده نیز با عنایت به اهمیت آرامش و پرهیز از هیاهو در محیط های علمی و احترام به حریم دانشگاه خود را از محضر شما عزیزان محروم نمودم ولی تصمیم گیران این امر نادرست بدانند که این راه مثل مسیر اسلاف خود بن بست بوده و راه به ناکجا آباد است.

در ادامه این نامه آمده است: از همه عزیزان بسیج دانشجویی که بر بنده لطف نموده و لایق دیدار با دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ها دانستند متشکرم و به اطلاع همه گرامیان می‌رسانم که برابر اطلاعات اینجانب درخواست برگزاری این مراسمات طبق قانون از طریق مجاری دانشگاه دنبال شده بود ولی مسئولین این دانشگاه‌ها بویژه در ستاد مرکزی آن تشخیص دادند حضور برخی افراد از جمله اینجانب که بدنبال روشن شدن حق و شفافیت در امورات مختلف هستم با حال و روز آنان ناسازگار است لذا مانع حضورم شدند، به نظر پیگیری و روشن شدن موضوع با ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی که صیانت از حریم دانشگاه و قانون بر عهده ایشان است است، سبب امتنان خواهد بود.

وی تاکید کرد: دستور پیگیری و روشن شدن این نوع برخورد را ریاست محترم جمهوری معلوم نمایند و بررسی کنند چرا در شرایط فعلی برخی عناصر ضد انقلاب و غیر دانشگاهی می توانند با حضور خود در دانشگاه‌ها اذهان دانشجویان را مشوش نمایند ولی امکان روشنگری و پاسخگویی از مدافعان انقلاب اسلامی و کمترین آنها بنده گرفته می شود.

در پایان این نامه آمده است: مجدداً مراتب امتنان و تشکرم را از همه دوستاران حق و حقیقت، اساتید، دانشجویان و خدمتگزاران دانشگاه آزاد اسلامی بویژه عزیزان بسیج دانشجویی ابراز می‌دارم. ان شاءالله موفق و پیروز باشید./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار