کد خبر : 16246
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396- 25: 18

واگذاری وصول مطالبات به بخش خصوصی رانت‌های جدید در شهرداری رشت ایجاد می‌کند

واگذاری وصول مطالبات به بخش خصوصی رانت‌های جدید در شهرداری رشت ایجاد می‌کند

در جلسه مشترک امروز کمیسیون‌های عمران و برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر رشت لایحه واگذاری وصول مطالبات شهرداری رشت به بخش خصوصی مطرح و به رأی گذاشته شد.

به گزارش گیلانستان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز  در جلسه مشترک امروز کمیسیون‌های عمران و برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه لایحه مذکور پختگی لازم را ندارد اظهار کرد: در این لایحه در خصوص شرایط کارگزار خصوص توضیحی ارائه نشده است.

عباس صابر افزود: در خصوص نحوه وصول مطالبات توسط بخش خصوصی نیز اشاره‌ای نشده است.

این مسئول بابیان اینکه لایحه وصول مطالبات به لحاظ حقوقی مباحث متعددی را در بر خواهد داشت اظهار کرد: تصمیم‌گیری در خصوص لایحه‌ای با این حجم پیچیدگی و در قالب سه ماده‌قانونی امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت افزود: پیشنهاد می‌کنم شهرداری رشت این بحث را به دست پرسنل خود بسپارد و در قبال تلاش‌های آنان و حصول نتایج پاداش مناسبی برایشان در نظر بگیرد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در خصوص این لایحه تصریح کرد: بنده اعتقاددارم باید از پتانسیل‌های پرسنل و همکاران بازنشسته شهرداری رشت در این خصوص بهره‌مند شد.

رضا رسولی افزود: پرسنل شهرداری رشت به‌واسطه آشنایی با این مبحث می‌توانند نقش مؤثری در وصول مطالبات شهرداری ایفا کنند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن مخالفت با لایحه واگذاری وصول مطالبات شهرداری رشت به بخش خصوصی افزود: شهرداری رشت دارای واحد مطالبات است و لزومی برای واگذاری این کار به بخش خصوصی وجود ندارد.

حجت جذب افزود: بنده معتقدم با این اقدام موجب ایجاد رانت‌های جدیدی در شهرداری رشت خواهیم شد و با این کار مخالفم.

در ادامه این جلسه رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه در حال حاضر عملاً تعداد زیادی از پرسنل شهرداری رشت کاری انجام نمی‌دهند گفت: مجموعه شهرداری رشت با فعالیت سیصد نفر در حال خدمات‌رسانی است و مابقی عملاً بیکار هستند.

وی با اشاره به اینکه تشویق و تنبیه موجب انگیزه در پرسنل شهرداری رشت خواهد شد بیان کرد: بنده معتقدم باید افرادی که فعالیت مناسبی انجام می‌دهند تشویق و افرادی که کم‌کاری می‌کنند تنبیه درآمدی بشوند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه سیستم تنبیه و تشویق موجب افزایش راندمان کاری خواهد شد گفت: این اقدامات موجب می‌شود تا پرسنل وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند.

عباس صابر افزود: شهرداری رشت باید بر اساس درآمدش نسبت به انجام هزینه اقدام کند تصریح کرد: متأسفانه در شهرداری رشت هزینه‌ها با درآمد مطابقت ندارد و در پرداخت‌ها به پرسنل این موضوع را موردتوجه قرار نمی‌دهند.

در این جلسه لایحه واگذاری وصول مطالبات به بخش خصوصی مورد موافقت اعضای حاضر قرار نگرفت و مصوب شد این کار به پرسنل شهرداری رشت واگذار و در صورت حصول نتیجه پاداش به آنان پرداخت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار