کد خبر : 27241
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1397- 47: 20

واگذاری ۲۴پروژه سرمایه گذاری در لاهیجان رویداد بزرگی است/ شهردار لاهیجان فردی خوشفکر و موفق است

واگذاری ۲۴پروژه سرمایه گذاری در لاهیجان رویداد بزرگی است/ شهردار لاهیجان فردی خوشفکر و موفق است

ایجاد درآمد پایدار بستگی دارد که نوع به پکیج سرمایه گذاری چه باشد و ۲۴ مورد فرصتی که برای لاهیجان به وجود آمده یک بخشی از آن موارد درآمد پایدار است که این بخش می تواند کمک کند و بخشی دیگر هم درآمد هایی است که به حوزه شهری برمیگردد.

به گزارش گیلانستان، جواد تمیزکار سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان در گفتگویی با رویداد گیلان در زمینه ی واگذاری ۲۴ پروژه سرمایه گذاری به شیوه مشارکتی به افراد حقیقی و حقوقی برای نخستین بار در این شهر اظهار داشت :
این حرکت یک نوع تسهیل در سرمایه گذاری است و دسترسی سرمایه گذار را از چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور مقداری آسانتر می کند .به نظر بنده این اتفاق ، رویداد خوبی در حوزه ی سرمایه گذاری است و یکی از راههای جذب سرمایه گذار می باشد .
وی در پاسخ به این سوال که چقدر این شیوه در ایجاد درآمد پایدار شهری موثر است افزود : سیاست شورای شهر و مدیریت شهری و شهرداری این است که به سمت درآمد پایدار پیش رویم .انتخاب نوع پکیج سرمایه گذاری به سمت و جهت درآمد پایدار است و این امر بسته به فرصت های سرمایه گذاری می باشد که هر شهر برای سرمایه گذار فراهم می کند .
وی افزود : باید در فرصت های سرمایه گذاری این موضوع را لحاظ کنیم که مدیریت شهری چه چیزی را برای سرمایه گذاری مد نظر دارد و لاهیجان با توجه به پتانسیل هایی که دارد ، بحث درآمد پایدار با توجه به شرایط اقتصادی کشور برای این شهر بسیار مهم است و همانطور که مستحضرید از آنجایی که نگهداری شهرها از بودجه ی خود شهرداری ها و مشارکت مردم می باشد بهترین راه نجات و خدمات دهی به شهروندان و نگهداری حوزه ی هزینه های جاری بحث سرمایه گذاری در حوزه های مشارکتی است و از این طریق به نظر من توفیق حاصل خواهد شد .
جواد تمیزکار ادامه داد : ایجاد درآمد پایدار بستگی دارد که نوع به پکیج سرمایه گذاری چه باشد و ۲۴ مورد فرصتی که برای لاهیجان به وجود آمده یک بخشی از آن موارد درآمد پایدار است که این بخش می تواند کمک کند و بخشی دیگر هم درآمد هایی است که به حوزه شهری برمیگردد.
وی در خصوص نوع و مشخصات پروژه ها گفت : در فراخوان شهرداری این پروژه ها مشخص شده و علاقمندان برای مشاهده می توانند به وبسایت شهرداری لاهیجان مراجعه کنند و در آنجا همه ی فرصت های سرمایه گذاری معلوم و مشخص شده است .برای ما فرقی ندارد که سرمایه گذار متعلق به کدام شهر و استان باشد هر کسی که بتواند سرمایه و فکر خودش را برای جذب درآمد پایدار و برای شهرداری ها و تحول شهر قرار دهد برای ما ارزشمند خواهد بود.
سخنگوی شورای شهر لاهیجان در خصوص اینکه آیا این روش موفق خواهد بود یا خیر ، گفت : در هر صورت این شیوه یک روش جدید است و راه علمی نیز می باشد و فکر و ایده ی ما نیست بلکه بخشنامه ای است که از سازمان شهرداری ها و وزارت کشور ابلاغ شده و ما باید منتظر باشیم ، بنده این راه را روشن می بینم چون تسهیل در امور سرمایه گذاری برای سرمایه گذار است.
جواد تمیزکار در پاسخ به اینکه جذب سرمایه گذار چه تاثیری در رونق اقتصادی شهر لاهیجان خواهد داشت ، افزود : شهری مانند لاهیجان که در حوزه ی گردشگری حرفی برای گفتن دارد ، سرمایه گذاری در این شهر هم برای سرمایه گذار لذت بخش خواهد بود چون سود سرمایه گذاری هم برای خود فرد و هم برای شهر خواهد بود .
جواد تمیزکار ادامه داد : سرمایه گذاری در لاهیجان یک کار برد -برد برای سرمایه گذار و شهر خواهد بود و به همین دلیل اینگونه طرحها میتواند موفق باشد و تشویقی و تسهیلی برای سرمایه گذار خواهد بود و اگر خدا بخواهد سودش در ابتدا به شهر و شهروندان می رسد .
وی گفت : یقینا سرمایه گذار هم سود قانونی که حق وی است باید ببرد و این شهر پتانسیل این موضوع را دارد .
وی در خصوص نظر موافق و مخالف سایر اعضای شورا در زمینه ی طرح سرمایه گذاری مشارکتی گفت : خوشبختانه در این قضیه اعضای شورا به اجماع رسیدند و نظر مثبت دارند .
جواد تمیزکار در زمینه ی عملکرد شهردار لاهیجان در طول مدت فعالیت و تعامل کاظمی با اعضای شورای شهر گفت : امسال و سالی که شورای دوره پنجم را شروع کردیم همراه شد با مشکلات عدیده ی اقتصادی ، البته بیشتر شهرداری ها با معضلات بدهکاری مواجه هستند و در این مقطع از زمان اگر فردی بخواهد مسوولیت بپذیرد و شجاعت این موضوع را داشته باشد به نظر من ستودنی است و باید قدردان بود.
وی افزود : آقای کاظمی با شورای شهر هماهنگ هستند و مهم این است که مدیریت شهری یعنی شورا و شهرداری با هم هماهنگ باشند.
وی اضافه کرد : آقای کاظمی در لاهیجان موفق بوده اند ، خوشفکر و دنبال ایده های جدید هستند .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار