کد خبر : 50899
تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1399- 41: 11

مدیرکل اقتصادی و دارایی گیلان خبر داد:

واگذاری ۲ میلیون سهام به هر کد ملی/ پذیره‌نویسی کد بورسی آنلاین انجام می شود

واگذاری ۲ میلیون سهام به هر کد ملی/ پذیره‌نویسی کد بورسی آنلاین انجام می شود

مولایی‌پور گفت: براساس فراخوان پذیره‏‌نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) واسطه‌گری مالی یکم، ۲ میلیون تومان سهام به هر کد ملی با ۲۰ درصد تخفیف ، واگذار می‌شود.

 به گزارش گیلانستان «منصور مولایی پور» گفت: با اجرای جزء ۲ بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹کل کشور و مصوبات هیأت محترم وزیران در این زمینه، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، قصد دارد باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه‏‌های البرز و اتکایی امین را واگذار کند.

مدیركل امور اقتصادی ودارایی گیلان افزود: این امر از طریق پذیره‏‌نویسی واحدهای سرمایه‌ گذاری صندوق سرمایه‏‌گذاری قابل معامله (ETF) “واسطه‌گری مالی یکم” انجام می‌شود و فرصت مناسبی برای ورود همه جامعه به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبر است.

مولایی پور هدف از این واگذاری سهام را مردمی کردن اقتصاد خواند و ابراز کرد: با این شیوه، امکان دسترسی همه مردم کشور به بازار سرمایه و بهره‌مند شدن از رشد این بازار ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه پذیره‌‌نویسی ۱۴ اردیبهشت آغاز شده است اعلام کرد: شهروندان تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند در این پذیره‌‌نویسی سهام شرکت کنند.

مولایی‌پور اضافه کرد: پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) از طریق کارگزاری‏‌های بورس و سامانه‏‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‏‌های غیرحضوری و حضوری در بانک‏‌های منتخب امکان‌پذیر است و برای اشخاص فاقد کد معاملاتی (کد بورسی)، از طریق درگاه‌‏های غیرحضوری و حضوری بانک‌‏های منتخب صورت می‏‌گیرد.

مدیر کل اقتصاد و دارایی گیلان ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مردم جز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و کارگزاری‌ها خودداری کرده و پذیره‌نویسی را از طریق مراجعه غیرحضوری به کارگزاری‌ها و سامانه‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌های غیرحضوری بانک‌ها انجام دهند.

 

مولایی‌پور افزود: متقاضیان دارای حساب در هریک از بانک‏‌های منتخب، می‌‏توانند از طریق مراجعه به درگاه‏‌های غیرحضوری و حضوری بانک‏‌های عامل ذی‌ربط، نسبت به پذیره‌ نویسی واحدهای سرمایه‏‌گذاری مزبور اقدام کرده و چنانچه متقاضی به درگاه‌های بانک منتخبی که در آن بانک، فاقد حساب است مراجعه کند، بانک‌ها مکلف به پذیرش وی و دریافت اطلاعات متقاضی هستند.

 

وی اضافه کرد: اطلاعات موردنیاز برای پذیره‌نویسی از جمله نام، نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کد پستی و شماره تلفن همراه است. داشتن کد معاملاتی (کد بورسی) برای پذیره‌نویسی، الزامی نیست و متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از ۲ ماه بعد از تخصیص، امکان‏‌پذیر است، می‏‌توانند به تدریج طی ماه‌‏های آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد معاملاتی (کدبورسی) مطابق رویه‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اقدام کنند.

مولایی پور ادامه داد: افرادی که کد بورسی ندارند، می‌توانند سهام دولت را از طریق مراجعه به ۹ بانک منتخب شامل بانک‌های بانک ملی، تجارت، صادرات، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، قرض‌الحسنه مهر ایران، سپه و همچنین بانک های پارسیان و پاسارگاد پیگیری کرده و اقدام کنند. این بانک‌ها علاوه بر مراجعه حضوری، امکان پذیره‌نویسی غیرحضوری را هم برای مشتریانشان فراهم کرده‌اند و علاوه بر بانک‌های مذکور با بعضی اپلیکیشن‌ها مثل آپ هم امکان پذیره‌نویسی سهام دولت وجود دارد.

مولایی پور درباره خرید واحد‌های این صندوق هم گفت: متقاضیان برای خرید واحد‌های این صندوق می‌توانند از سامانه معاملات آنلاین کارگزاری‌ها استفاده کرده و در قسمت جست‌وجوی نماد، عبارت «دارا یکم» را وارد کنند و با توجه به اینکه این مرحله صرفاً پذیره‌نویسی است و متقاضیان برای تخصیص سهام و مشاهده آن در سبد خود، باید تا زمان پایان پذیره‌نویسی یا آخر اردیبهشت صبر کنند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار