کد خبر : 45936
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 دی 1398- 50: 16

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

وجود گسل‌های بسیار زیاد گیلان را به استانی زلزله‌خیز تبدیل کرده است

وجود گسل‌های بسیار زیاد گیلان را به استانی زلزله‌خیز تبدیل کرده است

وجود گسل‌های بسیار زیاد و متعدد، گیلان را به استانی زلزله‌خیز در سطح کشور تبدیل کرده و لازم است برای جلوگیری از بحران برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای این موضوع داشته باشیم.

به گزارش گیلانستان طبق آمارها، ارقام و مستندات موجود بیشترین خساراتی که در دوره‌های گذشته تاکنون به گیلان وارد شده به خاطر وقوع زلزله بوده است از سوی دیگر بحث وجود گسل‌های بسیار زیاد و متعدد، در مرکز، شرق و غرب  این منطقه را به استانی زلزله‌خیز در سطح کشور تبدیل کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران هر اتفاقی که منشأ ناخودآگاه داشته و انسان قادر به جلوگیری از وقوع آن نیست را بحران خواند و اظهار داشت: این بحران‌ها می‌توانند از جنبه شخصی حادث شوند اما گاهی اوقات نیز بحران‌های ایجاد شده ابعاد کشوری و حتی فراکشوری به خود می‌گیرند.

رضا اسلامی پیش‌بینی شرایط بحران‌زا، برنامه‌ریزی در جهت مدیریت شرایط ایجاد شده، مقابله، بازسازی و بازتوانی و موارد مشابه را از جمله رویکردهای اداره کل مدیریت بحران دانست و عنوان کرد: وظایف این مجموعه به عنوان یک اداره کل هماهنگ‌کننده بسیار گسترده بوده و قانونگذار به خوبی آن را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه ۳۲ دستگاه در ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان عضویت داشته و هر کدام وظایف و دستورالعمل‌های خاص خود را در مواقع بروز بحران دنبال می‌کنند تصریح کرد: بر اساس قانون جدید هر کدام از این دستگاه‌‌ها نظیر هلال‌احمر یا دانشگاه علوم پزشکی رئیس ستاد پیشگیری فرماندهی مقابله با بحران محسوب می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از عمر بسیار بالای امکانات و تجهیزات راهداری گیلان خبر داد و با بیان اینکه این رویه باید بهبود پیدا کند خاطرنشان کرد: علاوه بر تجهیز و نوآوری دستگاه‌ها و ماشین‌آلات راهداری باید به گونه‌ای عمل کنیم که با همین داشته‌های موجود بتوانیم خدمات لازم را به مردم در زمان وقوع بحران ارائه دهیم.

اسلامی خرید و نوسازی تجهیزات راهداری گیلان و کاهش عمر فرسودگی آنان از ۲۵ سال به تقریباً ۲۰ سال را از جمله کارهای خوب انجام شده در سال‌های اخیر خواند و ابراز داشت: طبق آمارها و گزارشات مستند، گیلان در خط زلزله قرار گرفته و بیشترین خسارات آن در زمان وقوع بحران از همین ناحیه ایجاد شده است.

وی گسل البرز شرقی که تا گلستان کشیده شده، گسل ماسوله و تالش، گسل‌های ۸۰ کیلومتری لاهیجان و یا گسل رودبار را از جمله گسل‌‌های موجود در گیلان اعلام کرد و گفت: شهر رشت به عنوان مرکز گیلان شهری قدیمی از حیث ساخت و ساز محسوب می‌شود که باید برای رفع این نقیصه برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و مقاوم‌سازی در شهر رشت و تسریع بخشیدن به اقدامات انجام شده در این حوزه‌ها را بسیار لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: بافت شهرسازی شهر رشت حلزونی است و بسیاری از معابر آن امکان تردد ماشین‌آلات سنگین آتش‌نشانی را ندارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار