کد خبر : 44669
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 آذر 1398- 52: 8

وجود ۱۸۰ خانه هلال روستایی فعال در گیلان

وجود ۱۸۰ خانه هلال روستایی فعال در گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به تعداد خانه های هلال در گیلان، اظهار کرد: ۱۸۰ خانه‌ هلال روستایی با هدف آموزش همگانی و افزایش شمار داوطلبان برای ارائه خدمات بهتر در جامعه فعالیت می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، مهدی ولی پور در همایش «روز جهانی داوطلب» در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر گیلان اظهار کرد: به یُمن فعالیت اثربخش و هدفمند جمعیت داوطلبان گیلان بر اساس برنامه‌ریزی‌های پنج ساله، قرار است یک درصد جمعیت گیلان به عضویت جمعیت هلال احمر و پنج درصد از جوانان فعال به عضویت سازمان داوطلبان جمعیت درآیند.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر استان افزود: در گیلان حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت فعال داوطلب آماده خدمت گذاری در عرصه‌های مختلف امداد و نجات از جمله در سوانح و حوادث حضور دارند که نیمی مرد و نیمی دیگر زن هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطرنشان کرد: طی هشت‌ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰ میلیارد ریال خدمات به آسیب دیدگان توسط پنج هزار داوطلب گیلانی ارائه ‌شده و بالغ‌ بر ۳۲ هزار بهره‌بردار از این خدمت استفاده کرده اند.

ولی پور با بان اینکه طی هشت‌ماهه اول امسال بالغ ‌بر یک هزار حادثه در سطح استان رخ ‌داده است گفت: هلال احمر استان در کنار خدمات انسان دوستانه، اعتبارات و امکانات لجستیکی را نیز برای گیلان به ارمغان داشته و در این شاخص رتبه تراز اول کشور را نیز کسب کرده ‌است.

به گزارش ایسنا، در این همایش استاندار گیلان علاوه بر عضویت داوطلبانه در  جمعیت هلال احمر، لباس خدمت‌رسانی و صلح و دوستی جمعیت را بر تن کرد.

در حاشیه این همایش، “بازارچه نیکوکاری چتر مهربانی” به نفع دانش آموزان مناطق کم برخوردار با همراهی بانوان داوطلب هلال احمر استان به مدت دو روز در محل جمعیت هلال احمر گیلان در رشت گشایش یافت.

۲۴ تن از داوطلبان، پزشکان، خیران، واقفان، جوانان و امدادگران منتخب به نمایندگی از داوطلبان فعال جمعیت در پایان همایش توسط استاندار و مسولان هلال احمر تجلیل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار