کد خبر : 7159
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1395- 55: 10

وحدت حوزه و دانشگاه پیشرفت کشور را به دنبال دارد

وحدت حوزه و دانشگاه پیشرفت کشور را به دنبال دارد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: با وحدت حوزه و دانشگاه که دو نیروی عظیم است می‌توان به پیشرفت عظیمی در کشور دست یافت.

به گزارش گیلانستان، آیت الله زین العابدین قربانی ظهر در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مسجد مصلی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در آستانه دو میلاد بزرگ میلاد پیامبر اکرم(ص) و فرزند برومندش امام صادق(ع) هستیم اظهار داشت: پیامبر(ص) به‌عنوان بنیانگذار اسلام در دوران جاهلیت به دنیا آمد و مکتبی عظیم را به جهان عرضه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان افزود: امام صادق(ع) در دوران شکوفایی و پیشرفت اسلام چشم به دنیا گشود.

وی با بیان اینکه مردم در زمان امام صادق(ع) مردم سخنان تردید آمیزی درمورد مسائل اعتقادی داشتند گفت: اگر امام صادق(ع) در آن عصر و زمان نبود عالمان مکتب‌های مختلف نمی‌توانستند شبهه‌های گروه‌های مختلف را پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید براینکه امام صادق(ع) مدافع اسلام ناب محمدی(ص) بود اظهار کرد: میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) بر دنیای اسلام مبارک باد.

آیت الله قربانی با بیان اینکه خدا در قرآن می‌فرماید “پیامبر تو یتیمی بودی که ما تو را دارای جایگاه عظیمی کردیم” خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) ۴ ماهه بود که پدر گرامی‌اش را از دست داد و ۶ ساله بود که مادر گرامی‌اش را از دست داد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) از ۶ سالگی تا ۸ سالگی در سایه جد خود عبدالمطلب زندگی کرد و در سن ۸ سالگی نیز پدربزرگ خود را از دست داد افزود: پیامبر(ص) دوران نوجوانی و جوانی‌اش را نزد عموی خود ابوطالب گذراند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند پیامبران را به شغل‌ها و دردهای ویژه در زندگی مبتلا کرد تا همانند فولادی آب دیده شوند گفت: فردی که رنج یتیمی نکشیده است درد یتیم را نمی‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به برخی از کشورهای اسلامی که به نوزادان، نوجوانان و جوانان ظلم می‌کنند تصریح کرد: خادم الحرمین، “خائن الحرمین” است چون برخی از کشورهای اسلامی چنین بلایایی را بر سر کودکان، نوجوانان و جوانان می‌آورند.

وی با بیان اینکه همه کارها را نباید بر عهده کمیته امداد گذاشت و باید همانند پیامبر(ص) و امام صادق(ص) و حضرت علی(ع) زندگی کرد افزود: در میان نعمت‌هایی که خداوند به ما عطا کرده است فقط به فکر فرزندانمان نباشیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه پیامبر(ص) به حول و قوه الهی، دستورات خداوند را از زمانی‌که انسان از مادر متولد می‌شود تا زمان قبر به ما  می‌آموزد گفت: خداوند از طریق پیامبر(ص) دستورات سعادت بخش و کمال آفرین را به انسان آموخت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه پیامبر(ص) حکومتی برقرار کرد که در مدت چند قرن نصف کره زمین را در اختیار داشت خاطرنشان کرد: اکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون جمعیت پیرو حضرت محمد(ص) هستند.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه ۳۶۰ بت در خانه خدا نصب بود و هر قبیله دارای خدا و بتی بود افزود: پیامبر(ص) به آنها تعلیم داد که بگویند خداوند غیر از” الله” نیست تا رستگار شوند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه یک امت به نام امت اسلامی داریم و همه باید در این امت جمع شویم گفت: امروز کشورهای اسلامی خدایان زیاد دارند همانند آل سعود که آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی را دارد و خدای واحد را فراموش کرده است.

وی با اشاره به اینکه عبادت آل سعود عبادت آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی است و ننگ بر این خلفا و وابسته و بی‌دین که آبروی اسلام را برده‌اند تصریح کرد: اگر پیرو امام صادق(ع) و دارای مذهب جعفری هستیم شکرگزار دینی هستیم که رهبر و بنیانگذارش دارای چنین فضائلی است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام یاران امام(ره) را یکی پس از دیگری ترور کردند تا امام(ره)  تنها بماند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه شهادت یاران امام(ره) موجب تقویت اسلام و مسلمانان شد تصریح کرد: با وحدت حوزه و دانشگاه که دو نیروی عظیم است عالمان ربانی در دانشگاه‌ها مشغول تعلیم و تربیت و هم دانشمندان دانشگاهی در جامعه پیشرفت خوبی دارند.

آیت الله قربانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند” باید دانشگاه و حوزه با همفکری یکدیگر جایگاه علم را به جایی برسانند تا ۵۰ سال دیگر دانشجویان اسلامی به کشورهای غیر اسلامی نروند تا هضم شوند و در کشورهای اسلامی علم فراگیرند و آن را صادر کنند”.

امام جمعه رشت با اشاره به پیروزی حلب که مظلومین حلب، لبنان، ایران و آزادیخواهان را شاد کرد و باعث شادمانی مسلمانان شد گفت: اسد در خط مقدم مبارزه با اسرائیل است و اگر اسد نباشد حزب الله نیست و رژیم صهیونیستی، منطقه را می‌بلعد.

آیت الله قربانی با بیان اینکه مدافعین حرم، فاطمیون افغان و حزب الله لبنان توانستند عاملان فساد را از سوریه بیرون کنند و زن‌ها و مردهای به اسارت گرفته شده را نجات دهند خاطرنشان کرد: امت اسلامی بیدار است و نقشه‌های دشمن را می‌شناسد و با قدرت نقشه‌های آنها را خنثی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نوجونان و جوانان گفت: باید جوانان را آینده سازان کشور خود بدانیم چون جوانان دارای قلب‌های پاکی هستند و باید از قلب های پاک آنها بهره ببریم.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار