کد خبر : 18840
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

ورزش فقط در فوتبال خلاصه نمی‌شود/ بی عدالتی شهرداری و شورای شهر قابل تحمل نیست

ورزش فقط در فوتبال خلاصه نمی‌شود/ بی عدالتی شهرداری و شورای شهر قابل تحمل نیست

ممکن است بگویند شورا تشخیص داد که این گونه عمل کنند و نمی خواهند بجز این دو باشگاه به هیچ هیئتی کمک نکنند اشکالی ندارد ولی بیایند صریح و شفاف بگویند و بر سر ورزش منت نگذارند.

به گزارش گیلانستان، بعد از مصاحبه اخیر فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت در خصوص اختصاص دو میلیارد تومان برای کمک به تیم های سپیدرود و داماش بازتاب هایی بین ورزشکاران سایر رشته ها به وجود آمد که محسن خاکزاد رییس هیئت والیبال استان گیلان به عنوان اولین نفر طی واکنشی نسبت به این تصمیم اعتراض کرد.

در همین راستا نقی هدایتی رییس هیئت کشتی گیلان نیز بعد از خاکزاد در مصاحبه ای دیدگاه های خود را مطرح کرده است که خلاصه اظهارات وی به شرح زیر است:

• وظیفه خود می دانم که از شورای محترم رشت بابت دیدگاه حمایتی آنان از ورزش شهر، سپاسگزاری نمایم اما این دیدگاه حمایتی نباید صرفا محدود به دو باشگاه سپیدرود و داماش شود که دارای مالک خصوصی هستند. اگر این رویکرد شورای محترم اصلاح نشود جامعه ورزشی دیدگاه مثبتی نسبت به عملکرد حمایتی شورا نخواهند داشت.

• شهر رشت از منظر سرانه ورزشی در رتبه پایینی قرار دارد و شورا باید برای تقویت زیرساخت های ورزش شهر برنامه ریزی نماید . چرا کلان شهر رشت به عنوان بزرگترین شهر شمال کشور یک خانه کشتی و خانه تکواندو و … ندارد؟ یعنی تقویت زیرساخت های ورزش شهر جزء وظایف شورا و شهرداری به شمار نمی رود؟

• هیئت های ورزشی رشت در شرایط سختی قرار دارند و بدیهی است حل این مشکلات به تنهایی از هیئت ها و اداره کل ورزش و جوانان بر نمی آید و دستگاه های دیگر از جمله شهرداری باید به کمک ورزش بیایند و نمی شود با این وضعیت توقع داشت که ورزش رشت در سطح ملی جایگاه معتبری را کسب کند.

• خیلی مناسب بود که شورای محترم جهت توزیع اعتبارات حمایتی خود از نظر مشورتی هیئت های تخصصی ورزش و یا حداقل اداره کل ورزش بهره می گرفت و بدون توجه به نیازهای اساسی ورزش شهر ، یک طرفه تصمیم گری نمی کرد و این انتقادی است که من به این تصمیم گیری شورا واراد می دانم.

• من هم اعتقاد دارم که باید کمک های شورا شامل سپیدرود و داماش بشود اما همه ورزش به فوتبال و همه فوتبال به دو باشگاه فوق محدود نمی شود. آیا کشتی، کاراته ، والیبال ، تکواندو و بسکتبال و … هیچ حقی از کمک های شورا و شهرداری ندارند؟ یعنی شهروندان رشتی همه فوتبالیست هستند و کسی به ورزش های دیگر توجه ندارد ؟ ایا نباید عدالت در توزیع اعتبارات حمایتی شورا و شهرداری، رعایت شود؟

• به نظر می رسد شورای محترم در توزیع اعتبارات حمایتی از ورزش رشت از یک سیاست هدایت شده ای تبعیت می کند. این گونه برداشت می شود هر کسی اگر لابی و نفوذ قوی تری داشته باشد از کمک های شورا بیشتر بهره مند خواهد شد. یکی برادرش عضو هیئت مدیره و یا مدیر دیگر شهرداری مسئولیتی در یک باشگاه دارد و دیگری مالک یک باشگاه دیگری است و بدیهی است که هیئت های دیگر اصولا دیده نمی شوند.

• من علاقه ای به جریان سازی رسانه ای برای قطع کمک های شورا به ورزش شهر ندارم اما این بی عدالتی را هم نمی شود تحمل کرد. ممکن است بگویند شورا تشخیص داد که این گونه عمل کنند و نمی خواهند بجز این دو باشگاه به هیچ هیئتی کمک نکنند اشکالی ندارد ولی بیایند صریح و شفاف بگویند و بر سر ورزش منت نگذارند.

• نیازی به توضیح بیشتر نیست اما من توزیع کمک های مالی شورا و شهرداری را بین دو باشگاه خصوصی فوتبال به دلایلی که فعلا نمی گویم حتی از منظر قانونی محل اشکال می دانم و فکر می کنم فرمانداری و بازرسی باید به این موضوع ورود کنند.

• صادقانه عرض می کنم مسیر حمایت شورا و شهرداری از ورزش باید اصلاح شود و ورزش شهروندی با برنامه ریزی مناسب حمایت گردد . من وظیفه داشتم دیدگاه هایم را به عنوان رییس هیئت کشتی که ورزش اول کشور است بیان کنم و امیدوارم شورای محترم رشت به وظایف اخلاقی و قانونی و عادلانه اش نسبت به ورزش شهر عمل نماید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار