کد خبر : 11732
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷

ورود به عرصه تولید در کشور عاقلانه نیست‌

ورود به عرصه تولید در کشور عاقلانه نیست‌

نماینده مردم تهران در مجلس ‌با بیان اینکه بروکراسی اداری مانع سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود گفت: ورود به عرصه تولید در کشور عاقلانه نبوده و در زمینه جذب سرمایه‌گذاری با خلاء مواجه هستیم.

به گزارش گیلانستان، الیاس حضرتی عصر امروز در افتتاح نخستین مرکز خدمات فنی و بازرسی خودروهای دوگانه‌سوز گیلان در محله ملاسرای این شهرستان، اظهار داشت: افرادی که در مسیر تولید و اشتغال جامعه گام برمی‌دارند قابل ستایش بوده و باید از آن‌ها به نحو احسنت تقدیر کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دولت در بخش‌های مختلف‌ افزود: متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم میزان حجم سرمایه‌گذاری در کشور را به حد قابل قبولی برسانیم و تا زمانی که سرمایه‌گذاری صورت نگیرد از اشتغالزایی نیز خبری نیست.

حضرتی با بیان اینکه دولت برای ارتقای  حوزه مذکور گام‌های مثبتی برداشته است، ابراز داشت:  با توجه  به وجود اقدامات زیاد در این خصوص هنوز در زمینه جذب سرمایه‌گذاری با خلاء مواجه هستیم‌.

وی با اشاره به اینکه ورود به عرصه تولید در کشور عاقلانه نیست گفت: برای ورود به تولید در کشور هزاران خان و بروکراسی اداری را باید طی کرد که این موانع سبب فرار سرمایه‌گذاران در کشور می‌شود و البته برای ایجاد فرصت‌های شغلی در جامعه نیازمند به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف هستیم.

حضرتی با اشاره به وجود موانع بسیار در مسیر سرمایه‌گذاری‌ خاطرنشان کرد: متاسفانه سیستم‌های اداری و فرهنگ حاکم بر جامعه به‌گونه‌ای عمل می‌کند که اگر فردی بخواهد در حوزه‌ای سرمایه‌گذاری کند به‌جای تسهیل در کار، سنگ‌اندازی کرده و مانع برای  انجام فعالیت مورد نظر می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه به‌دلیل وجود همین موانع و طولانی شدن مسیر صدور مجوزها، سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاری در ایران خسته و عطای آن را به لقایش می‌بخشد، بیان کرد: در این میان اگر فردی پیدا شد و خواست دست این سرمایه گذاران را بگیرد باید از وی تقدیر کرد.

حضرتی با اشاره به اینکه همه مسئولان حرف‌های زیادی در این خصوص می‌زنند ولی در عمل به گونه عکس رفتار می‌کنند، تصریح کرد: سیستم قضایی، مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای مسئول نیز در این زمینه فقط صحبت می‌کنند ولی در عمل چیزی دیده نمی‌شود./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار