کد خبر : 89694
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402- 07: 13

ورود حدود یک میلیون خودرو به گیلان/ ۸۰۰ هزار خودرو از استان خارج شدند

ورود حدود یک میلیون خودرو به گیلان/ ۸۰۰ هزار خودرو از استان خارج شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از ورود حدود یک میلیون خودرو به استان طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: بر اساس داده‌های آماری ۸۰۰ هزار خودرو از گیلان خارج شده است.

به گزارش گیلانستان، غلامعلی نیک فهم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به داده‌های آماری دستگاه‌های تردد شمار منصوبه در راه‌های مواصلاتی استان گیلان، اظهار کرد: گیلان مهد تمدن، فرهنگ و تاریخ بوده و از این رو دارای جایگاه گردشگری ویژه بین مسافران و گردشگران است.

 

وی از ورود حدود یک میلیون خودرو به گیلان خبر داد و افزود: این تعداد خودروهای مسافرین و گردشگران نوروزی از ابتدای طرح نوروزی از مبادی ورودی استان، وارد گیلان شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از ثبت یک میلیون و ۷۵۰ هزار تردد در محورهای این استان خبر داد و اضافه کرد: این آمار از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون توسط سامانه‌های تردد شمار در محورهای گیلان به ثبت رسیده است.

 

نیک فهم از خروج ۸۰۰ هزار خودرو از گیلان خبر داد و بیان کرد: بر اساس داده‌های آماری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۴ درصدی در ورود به استان و ۱۸ درصدی در خروج از استان هستیم.

 

وی با بیان اینکه محور آزادراه قزوین – رشت بیشترین سهم را در ورودی مسافران به گیلان دارد، افزود: حدود ۵۰۲ هزار وسیله نقلیه از محور آزادراه قزوین- رشت وارد گیلان شدند.

 

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه محور رامسر – چابکسر با ورود ۲۸۳ هزار خودرو جایگاه بعدی میزان ورودی به این استان را دارد، گفت: با تردد ۲۵۷ هزار و ۶۷۴ وسیله نقلیه در محور چابکسر – رامسر، بیشترین آمار مسافرین از این محور از گیلان خارج شدند.

 

نیک فهم با بیان اینکه متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان ۷۵۷ وسیله نقلیه در ساعت گزارش شده است، اضافه کرد: اوج تردد در محورهای استان مربوط به روز جمعه، چهارم فروردین ماه ۱۴۰۲ با متوسط تردد ۹۴۷ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

 

وی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخل استان مربوط به محور امامزاده هاشم – سراوان با متوسط تردد روزانه ۵۴ هزار وسیله نقلیه است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار