کد خبر : 76955
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1400- 25: 16

ورود دادگستری گیلان به وضعیت پیمانکاری قلعه رودخان

ورود دادگستری گیلان به وضعیت پیمانکاری قلعه رودخان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه قلعه رودخان فومن شاهکار پیشینیان بوده، گفت: صیانت از منطقه قلعه رودخان از چند سال گذشته به یکی از پیمانکاران واگذار شده بود که متاسفانه به دلیل تخلفات گسترده، شکایات و اعتراضات مردمی فراوانی در این خصوص گزارش شده است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسؤولان قضایی و مدیران ارشد استانی از منطقه قلعه رودخان شهرستان فومن بازدید کرد.

احمد آقایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قلعه رودخان فومن شاهکار پیشینیان بوده و جزو میراث میهنی و طبیعی به شمار می‌رود، اظهار کرد: صیانت از منطقه قلعه رودخان از چند سال گذشته به یکی از پیمانکاران واگذار شده بود که متاسفانه به دلیل تخلفات گسترده، شکایات و اعتراضات مردمی فراوانی در این خصوص گزارش شده است.

وی‌ عدم نظارت و سودجویی پیمانکار را عامل تخلفات فراوان در این منطقه برشمرد و گفت: آثار تخریبی بی‌شماری در این مکان رویت شده که هویت و شکل طبیعی قلعه رودخان را خدشه‌دار کرده و موجب کاهش ورود گردشگر به این منطقه توریستی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان تخریب جنگل، تصاحب حریم رودخانه، ایجاد جاده‌های اضافی وعدم ساماندهی پسماند و زباله را از مشکلات این شرکت پیمانکار دانست و بیان کرد: غفلت ورزی و عدم نظارت متولیان امر در این تخلفات کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه این پیمانکار درآمد روزانه هنگفتی از ورود گردشگران به این محل کسب می‌کند، افزود: خدمات رفاهی ارائه شده به مسافران نیز با مبالغ دریافتی مغایرت داشته و از کیفیت مطلوبی برخوردار نمی‌باشد.

آقایی با اشاره به اینکه منابع طبیعی ثروت عمومی است و باید همگان در برابر آن احساس مسؤولیت داشته باشند، تصریح کرد: علیرغم اینکه مدت قرارداد واگذاری به پیمانکار دو سال است که به پایان رسیده، ولی کماکان در اختیار وی قرارداد و مسؤولین و متولیان امر هیچ گونه اقدامی در راستای واگذاری به شخص واجد شرایط و امین انجام نداده اند.

وی با اشاره به تصمیمات این بازدید بیان کرد: به دستور رئیس کل دادگستری استان جلسه‌ای در اسرع وقت در خصوص تعیین تکلیف این منطقه گردشگری در مرکز استان و با حضور متولیان امر برگزار شده و تصمیمات لازم در این خصوص اخذ خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار