کد خبر : 58510
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

ورود موجی از آنفولانزا به گیلان/ سومین محموله واکسن آنفولانزا وارد استان شد

ورود موجی از آنفولانزا به گیلان/ سومین محموله واکسن آنفولانزا وارد استان شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ورود موجی از بیماری آنفولانزا به استان خبر داد و گفت: علیرغم توزیع و تزریق دو مرحله از واکسن آنفولانزا، سومین محموله این واکسن وارد گیلان شده است.

به گزارش گیلانستان، دکتر آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران از دریافت و توزیع دو مرحله محموله واکسن آنفولانزا در گیلان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۳۶ هزار دُز واکسن آنفولانزا در گیلان به گروه‌های پرخطر به‌صورت رایگان تزریق‌شده است.

وی از پیگیری‌ها به جهت دریافت مرحله سوم واکسن آنفولانزا در گیلان خبر داد و افزود: چهار هزار و ۵۰۰ دُز واکسن دیگر نیز به گیلان واردشده و به‌زودی بین گروه‌های پرخطر توزیع و تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گروه‌های دریافت‌کننده واکسن آنفولانزا جدید گفت: در این سری نیز زنان باردار، مادران تازه زایمان کرده، زندانیان، نیروهای انتظامی و نظامی شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی، سالمندان و کودکان واکسینه خواهند شد.

حیدرزاده با بیان اینکه تاکنون تست مثبت مبتلا به آنفولانزا در گیلان نداشته‌ایم، تصریح کرد: علائم سندروم شبهه آنفولانزا در استان با توجه به مراجعه مردم به مراکز درمانی و بیمارستانی دیده‌شده و به نظر می‌رسد موجی از آنفولانزا به گیلان در حال وارد شدن است.

وی با بیان اینکه بهداشت گیلان در حال نمونه‌گیری و تست از بیماران مشکوک به بیماری شبهه آنفولانزایی است، افزود: باید بر اساس نتایج آزمایش‌ها، نوع آنفولانزا شناسایی و مقدمات لازم به جهت پیشگیری و درمان آن در استان از سر گرفته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شباهت آنفولانزا با کرونا بیان کرد: توصیه‌های بهداشتی در جهت پیشگیری از آنفولانزا همان رعایت الزامات به جهت پیشگیری از کرونا ویروس جدید است و این می‌طلبد تا مردم بیش‌ازپیش نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراقب باشند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار