کد خبر : 43206
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

ناظر گمرکات گیلان خبر داد:

ورود و ترخیص نخستین محموله پیش اظهاری دام زنده در گمرک انزلی

ورود و ترخیص نخستین محموله پیش اظهاری دام زنده در گمرک انزلی

ناظر گمرکات انزلی با اشاره به ورود و ترخیص نخستین محموله واردات بصورت پیش اظهاری در گمرک حسن رود انزلی، گفت: این محموله شامل ۴۵۰ دام زنده به منظور تأمین نیاز داخل انجام شده است.

به گزارش گیلانستان ابوالقاسم یوسفی نژاد شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نخستین محموله واردات بصورت پیش اظهاری به گمرک حسن رود انزلی، اظهار کرد: این محموله شامل ۴۵۰ رأس دام زنده (گوسفند نژاد گوشتی) با هدف تأمین نیاز داخلی به ارزش ۶۱ هزار یورو و به وزن ۲۰ تن از کشور قزاقستان است.

یوسفی نژاد با بیان اینکه این روند که طی بخشنامه‌ای به گمرکات کشور ابلاغ شده به ویژه برای واردات کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی بسیار راهگشا خواهد بود، افزود: در این بخشنامه که به گمرکات برای اجرای پیش اظهاری قبل از ورود کالا ابلاغ و اعلام شده، قابلیت اظهار براساس بارنامه قبل از ورود کالا به کشور فراهم و دستورالعمل مربوطه نیز برای بهره‌برداری به گمرکات سراسر کشور ارسال شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از اجرایی شدن این دستورالعمل، کاربران پنجره واحد تجارت فرامرزی قادر خواهند بود بلافاصله پس از بارگیری کالا در مبدا، صرفاً بر اساس اطلاعات بارنامه خود اقدام به اظهار کرده تا قبل از ورود کالا به کشور تشریفات گمرکی انجام شود، گفت: در بخشنامه صادره، تاکید شده تا در رویه اظهار قبل از ورود کالا صدور پروانه گمرکی و اجازه خروج کالا منوط به رسیدن کالا است.

یوسفی نژاد تأکید کرد: این اقدام مطابق توصیه‌های سازمان جهانی گمرک و تدابیر دولت برای تسهیل و توسعه تجارت انجام می شود و گام جدیدی در تسریع انجام فرآیندهای گمرکی است.

وی ادامه داد: همچنین با هدف رفع موانع تولید، تجارت و نیز بهبود فضای کسب و کار، گمرک ایران اعلام کرد که به منظور پیش اظهاری در گمرک، به هیچ وجه نیاز به ثبت اطلاعات در سامانه‌ای دیگر نبوده و صاحبان کالا می توانند پس از بارگیری کالا در مبدا صرفاً بر اساس اطلاعات بارنامه خود اقدام به اظهار کنند.

ناظر گمرکات گیلان یاد آورشد: در گام بعدی نیز با هماهنگی صورت گرفته امکان ارائه مجوزهای زمان ترخیص همچون مجوز استاندارد و بهداشت قبل از ورود کالا برای اشخاص کم ریسک مقدور خواهد شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار