کد خبر : 72296
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۵۸

رئیس شوراهای حل اختلاف گیلان:

ورود ۱۰۳ هزار پرونده به شعب شورای حل اختلاف گیلان

ورود ۱۰۳ هزار پرونده به شعب شورای حل اختلاف گیلان

رئیس شوراهای حل اختلاف گیلان با اشاره به ورود ۱۰۳ هزار پرونده به شعب این شورا در هفت ماهه نخست امسال، گفت: حدود ۳۰ درصد از پرونده‌ها به مصالحه ختم شده است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد میرمحمدی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست امسال ۱۰۳ هزار پرونده وارد شعبات حل اختلاف گیلان شده است، گفت: از این تعداد حدود ۳۰ درصد از پرونده‌ها به مصالحه ختم شده و مابقی نیز در حال رسیدگی است و یا به مرجع مربوطه برگشت داده می‌شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان گیلان با بیان اینکه این استان در حوزه مصالحه پرونده‌ها رتبه متوسط کشوری را دارد، افزود: بیشتر پرونده‌ها مربوط به مطالبات طلب، دعاوی تخلیه، اجاره، نفقه، جهیزیه و وراثت است.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای الکترونیکی کردن دادرسی‌ها، تصریح کرد: بخش انفورماتیک قوه قضائیه در صدد آن است که از مراجعات حضوری مردم جلوگیری کند و در برخی موارد مانند وراثت برنامه‌هایی اجرا شده تا مراجعات غیر حضوری انجام شود.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان گیلان بیان کرد: از ۲۶ شعبه حل اختلاف استان گیلان در پنج شعبه دادرسی الکترونیکی به صورت پایلوت آزمایش می‌شود.

حجت الاسلام میرمحمدی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزش مسائل حقوقی و همچنین کارگاه‌های آموزش روانشناسی برای نیروهای حل اختلاف گیلان برگزار شده است، گفت: مسائلی مانند مهارت کارکنان در افزایش پرونده‌های ختم به صلح نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: تعدادی از افراد که عموماً از کارشناسان و اساتید دانشگاه هستند نیز برای ورود به مسائل حل اختلاف آموزش‌های مربوطه شامل دوره‌های روانشناسی دیده‌اند تا بتوانند در حوزه خود به عنوان مربی فعالیت کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار