کد خبر : 89561
تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷

استاندار گیلان:

ورود ۷ میلیون مسافر نوروزی به گیلان/ ثبت اقامت ۴ میلیون گردشگر

ورود ۷ میلیون مسافر نوروزی به گیلان/ ثبت اقامت ۴ میلیون گردشگر

استاندار گیلان از اقامت بیش از ۴ میلیون گردشگر در استان از ابتدای تعطیلات نوروز تا دیشب خبر داد.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی امروز در نشست ستاد مرکزی خدمات سفر کشور که به ریاست وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و بطور ارتباط تصویری با استان‌های مختلف کشور برگزار شد، در گزارشی روند ورود گردشگر به گیلان را از ۲۷ اسفندماه گذشته تا دیشب تشریح کرد و افزود: طبق آخرین امار بدست آمده، تا دیشب ۷ میلیون و ۵۴۱ هزار گردشگر با بیش از یک میلیون و ۱۷۱ هزار دستگاه خودرو وارد گیلان شده اند که ۴ و نیم میلیون نَفر – شب در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری استان اقامت داشته اند.

 

استاندار همچنین روند توزیع گردشگران بسوی مراکز دیدنی و اماکن تاریخی گردشگری استان را تشریح کرد و افزود: ایجاد مراکز اطلاع رسانی و برپایی نمایشگاه‌ها و مراکز عرضه‌ی انواع محصولات صنایع دستی گیلان در تمامی شهرستان‌ها از برنامه‌های ویژه‌ی استان برای رونق تولید و حمایت از هنرمندان صنایع دستی بوده است.

 

عباسی در ادامه بر لزوم تداوم فعالیت نمایشگاه‌های صنایع دستی استان تاپایان شهریور ماه تاکید کرد و افزود: آمار‌ها حاکی از استقبال گردشگران از تولیدات صنایع دستی استان است و ارقام فروش صنایع دستی در مقایسه با نوروز سال پیش ۷۰ درصد رشد داشته است.

 

وی در ادامه از رشد ۷۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به گیلان خبر داد و افزود: از ابتدای نوروز تاکنون ۲۴۹ گردشگر خارجی از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده اند که عمدتا از کشور‌های آسیای مرکزی، روسیه، چین، کره، پرتغال، لبنان و عراق بوده اند.

 

استاندار گیلان در ادامه از اتخاذ تدابیر لازم برای اسکان گردشگران در مراکز آموزشی و افزایش سهمیه‌ی آرد نانوایی‌ها و تامین مایحتاج اولیه و ارزاق عمومی مورد نیاز در استان خبر داد و افزود : تمامی پیش بینی‌ها و تدابیر لازم برای ارایه‌ی خدمات بهینه به گردشگران نوروزی در گیلان اتخاذ شده است.

 

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در این نشست با اشاره به تنوع مناطق دیدنی و آثار تاریخی گیلان، استقبال گردشگران داخلی و خارجی از این استان شمالی را طبیعی دانست و افزود: اطلاع رسانی مناسب به گردشگران موجب کاهش ترافیک و ازدحام جمعیت در مناطق خاص استان و افزایش رضایتمندی گردشگران می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان هم از پُربودن ۱۰۵ درصدی تخت‌های واحد‌های اقامتی تحت پوشش این اداره کل تاکنون خبر داد و افزود: در ۱۰ روز گذشته ۲۱۲ هزار و ۷۱۱ مسافر از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

ولی جهانی افزود: اجرای ۳۰۰ جشنواره‌ی فرهنگی و آیینی در پارک‌ها و مراکز گردشگری در سراسر استان هم از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای نوروز امسال است.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار