کد خبر : 27352
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مرداد 1397- 56: 17

وزارت آموزش و پرورش توسعه “مهارت‌محوری” در مدارس را عملیاتی نکرده است

وزارت آموزش و پرورش توسعه “مهارت‌محوری” در مدارس را عملیاتی نکرده است

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در مدارس جهت ارتقای آموزش‌های مهارتی گفت: وزارت آموزش و پرورش توسعه مهارت‌محوری در مدارس را به‌خوبی عملیاتی نکرده است.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ آموزش و پرورش به دلایل مختلف تاکنون در راستای توسعه مهارت‌محوری در سطح مدارس کشور عملکرد خوبی نداشته و زیرساخت‌های مورد نیاز آن را نیز طبق برنامه ششم توسعه فراهم نکرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس به تأکیدات مجلس در زمینه فراهم آوردن امکانات آموزش‌های مهارتی در سطح مدارس ابراز داشت:‌ این مسئله از جمله برنامه‌های راهبردی و ترسیم شده‌ آموزش و پرورش در قانون برنامه ششم بود که تاکنون آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کسب مهارت‌های فنی برای تمام رشته‌ها را ضروری اعلام کرد و بیان داشت:‌ برخلاف تصور برخی، کسب مهارت‌ تنها مختص دانش‌آموزان هنرستان‌ها نیست بلکه برای تمام مقاطع و رشته‌های تحصیلی بسیار لازم بوده و کاربردهای فراوانی دارد.

عباسی عملکرد نه چندان مطلوب آموزش و پرورش در توسعه آموزش‌های مهارتی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ باید ساز و کارها در وزارت آموزش و پرورش به‌گونه‌ای در این زمینه فراهم شود تا در پایان قانون برنامه ششم توسعه، اهداف راهبردی پیش‌بینی شده محقق شوند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس به ارتباط رکود اقتصادی و گرایش به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیز اشاره کرد و گفت:‌ توسعه‌یافتگی و یا رکود اقتصادی دو عامل بسیار مهم در تعیین میزان گرایش جامعه و دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی است.

وی با اشاره به این مسئله که نیاز بازار کار در حوزه صنعت‌ و انواع خدمات، میزان مقبولیت رشته‌های مهارتی را تعیین می‌کند عنوان کرد:‌ اگر در یک جامعه‌ای تقاضای بازار کار به سمت رشته‌های فنی سوق پیدا کند علاوه بر ارتقای تولید ملی اشتغالزایی بسیار خوبی نیز ایجاد می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به برخی از تبعات منفی مشکلات اقتصادی در جامعه تصریح کرد: رکود اقتصادی نه‌تنها زمینه ورود به رشته‌های فنی و خدماتی را دچار اختلال می‌کند بلکه باعث ایجاد روحیه بی‌انگیزگی و عدم رغبت در نیروی کار ماهر کشور می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه رشته‌های فنی در سطح دانشگاه‌های علمی و کاربردی را نیز مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ ارتقای سطح علمی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و تقویت سطح دانش علمی از جمله اهداف ارائه برخی از رشته‌های مهارتی در مراکز دانشگاهی است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار